nygift med spire i magen nr2 Skrevet 1. oktober 2009 #1 Skrevet 1. oktober 2009 Hei.. Jeg er så heldig at jeg akkurat har fått ring på fingeren, og vi har så smått begynt å planlegge bryllup, ihvertfall lokaler... men om vi leier bare lokaler, hvor mye bør vi regne med å måtte ut med i drikkevarer på ca 60 pers ? Hva har dere andre som har hatt hele bryllupet på hotell o.l. betalt per. pers ? er så greit å vite litt priser når vi nå driver å ringer rundt
fresh Skrevet 3. oktober 2009 #2 Skrevet 3. oktober 2009 Gratulerer med ring på fing Jeg skal selv gifte meg om tre uker. De fleste lokalene jeg har sett på koster 5000 for leie. Hvis du har lokale med kokker, servitører og sånnt, så kommer hvertfall bruden med i prisen-og du kan ikka ta med selv, bare alkohol. Andre plasser er det kun et lokale, og du må leie inn cateringfirma og servitører selv-ofte litt billigere, men du må gjøre mer selv. Da kan du jo ta med den drikken du vil. Er det snakk om alkohol eller brus? eller begge deler? Jeg skal ha det på hotel, greit å slippe å gjøre så mye selv. Vi fikk brudesuiten gratis hvis vi var over 50 til middag-og det er vi. Ellers betaler vi 550pr.pers for 3 retters middag, med en servering. Brusen er dyr, det koster 39kr.pr flaske 0,33l. Vin koster 70kr pr.glass. Men vi skal ha vann på bordet, og de som vil ha brus kan spørre servitøren om de kan få det. Det er ofte slik at folk ikke savner brusen, og de bare drikke for å drikke når den står på bordet. selv er jeg lik. Prisene varierer ut ifra hvilke meny du velger, og fra hotel-hotel. Jeg vil anbefale et hotel, selv om det er dyrt-men de ordner alt for dere, du trenger ikke tenke på noenting
nygift med spire i magen nr2 Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. oktober 2009 Hei igjen Ja jeg er helt enig i at hotell er det enkleste, men redd det kanskje blir veldig dyrt i forhold til å leie kun lokaler og ha catring mat + kjøpe inn drikke selv. ( Bor sett ved Sverige så blir nok noen turen over dit..) Jeg tenker i utagangspunket på alkohol.. Minuset med å leie lokaler slik vi kanskje kommer til å gjøre er at vi må/vil holde drikke hele kvelden.. og da lurer jeg på hvor mye vi trenger ? Hvor mye vin trenger vi til en 3 retters middag, hvor mye bayleis og Cognac trenger vi til kaffen ? Og hva er vanlig å ha i en "bar" utover kvelden... ? Men i de 550,- du betaler for middag så er lokalet inkl. ikke sant ? Så får dere drikke regningen i ettertid da ? Hva gjør dere med dikke utover natten ? Betaler gjestene det selv ? Spennende for deg nå som det virkelig nærmer seg da.... Jeg er såååå gira vettu, men er fremdeles leeenge igjen til det er min tur, men syns det er veldig greit å vite sånn ca hva vi skal ut med av utgifter, og ikke minst få booka lokaler så det er i orden
(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 3. oktober 2009 #4 Skrevet 3. oktober 2009 Vi også betaler "full pakke"...dvs 1150 kr pr.pers inkl 3 retters middag og 5 skjenk alkohol...altså 1 apertiff, 1gl vin til forett og 3 gl vin til maten:)) Syns ikke dette er så dyrt...vi åpner egen bar etter desserten er servert:)) Vi synes dette er en grei løsning da vi ikke ønsker at gjestene må ha med seg "drikkepenger" i bryllupet vårt:))
nygift med spire i magen nr2 Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 3. oktober 2009 Nei det syns jeg ikke var noen ille pris... men hvor mye har dere da kjøpt inn til baren etter desserten ? Hvor mange gjester venter dere ? I den prisen er det da catring mat og "hjemmeekjøpt" vin ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå