fiskelisken Skrevet 1. oktober 2009 #1 Skrevet 1. oktober 2009 Tok jo 2 positive tester for 2 uker siden. Viste ikke hvor langte jeg var på vei så dro på privat ultralyd. Der så han nesten ingenting og han kom fram til at jeg ikke var så langt på vei men at jeg skulle ta hcg prøver. Tok derfor en blodprøve på mandag og onsdag. Da kom han med den dårlige nyheten om at det nesten ikke hadde steget. Bare fra 1000-1200. Han sa jeg kunne forvente blødninger i helgen. Ingenting skjedde og jeg har vært på ny innvendig ultralyd....det var heller ikke oppløftende. Der var det bare en bitteliten plommesekk. Mindre enn det det skulle være og ingenting inni. Han mente at dette kunne være en...husker ikke helt hva det heter såklart..men at det ikke så bra ut og at når det ikke var stigende hcg så kunne jeg spontan abortere eller så kunne det være utenfor livmoren. Jeg skal jo egentlig på hyttetur denne helgen meg nå vet jeg ikke om jeg vil. Han spurte om det var et sykehus i nærheten i tilfellet sterke magesmerter...wææ. Han skrev ut en rekvisisjon som jeg da kunne ha med meg i tilfellet. Tror jeg blir hjemme der jeg bor ett min fra sykehuset. Og humøret mitt er ikke helt der at jeg kan slappe av på hyttetur heller. Har tatt ennå en blodprøve og skal ta en til på fredag.så da får vi se... Skulle bare ønske at jeg begynte å blø og at jeg kunne prøve på nytt igjen..blir sliten av alt dette jeg. Glad jeg kan få ut litt frustrasjon her,,
2010 Mammaen Skrevet 1. oktober 2009 #2 Skrevet 1. oktober 2009 Huff, så trist! Må være vanskelig å gå sånn å ikke vite og å vente på en eventuelblødning! Føler virkelig med deg! Sannsynligheten for at det går bra høres ikke ut som den er veldig stor, så jeg skjønner godt at ikke humøret er på topp! Likevel er det vel kanskje et bittelite håp? Synes du skal bli hjemme i helgen og ta vare på deg selv og prøve å slappe av. Lykke til videre : )
gullegget Skrevet 1. oktober 2009 #3 Skrevet 1. oktober 2009 Huff, sender deg en god klem. Jeg var selv hos legen i uke 7 pga lite symptomer i forhold til de 3 første svangerskapene. Han snakket også bare om utenfor livmor, han gadd ikke en gang fylle ut gravid papirene:( Jeg orket ikke gå å vente på smerter og blødning, så jeg dro på privat ul. Fikk da se levende foster. Jordmor sa da at jeg var 7 fullgåtte uker og hadde det vært utenfor, ville jeg allerede fått en del smerter. Hvor langt på vei er du? Kanskje det er godt for deg å komme deg bort en helg?? Hadde det vært veldig akutt, vil jeg tro at legen ikke hadde sagt at du kunne dra. Fikk så vondt av deg! Håper du finner det ut snart. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå