flower power Skrevet 1. oktober 2009 #1 Skrevet 1. oktober 2009 Fysiterapeuten er nå ganske sikker på at det jeg har:( Har litt merkelige ledd fra før så han var ikke helt sikker på hva det var til og begnne med! gjør sykt vondt! jo mer jeg beveger jo verre blir det... Jeg er vanligvis aktiv og bruker mye tid i skog og mark med ungene og hundene og må innrømme at jeg synes dette er ganske nedtur.. jeg er nå 19+2 og bekymrer meg om det blir verre? Og hvordan går fødselen når man har dette? Og hvordan holde formen oppe til tross for smerter? takknemlig for svar:)
vannmann_81 Skrevet 1. oktober 2009 #2 Skrevet 1. oktober 2009 trening med fysioterapeut og behandlng hos kiropraktor.
Kristian-Mamma Skrevet 2. oktober 2009 #3 Skrevet 2. oktober 2009 - Når du går trapper, la tærne løfte deg. Altså bare halve foten som er i trappetrinnet. - Sykkle skal være bra. - Selv ligger jeg med pute mellom beina når jeg sover, det er litt bedre å snu seg o.l da. - Også har du sikkert funnet ut at det er lurt å holde beina sammlet når du skal inn og ut av bilen o.l. Tror desverre ikke at dette blir særlig bedre, men jeg synes kiropraktor hjalp, men man må gå dit jevnlig frem til fødsel. (Kommer stadig tilbake) Men med disse "triksene" synes jeg at jeg holder meg mere stabil. Lykke til
NostraStoria Skrevet 2. oktober 2009 #4 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg har fått tips om å ikke gå så mye i trapper (da det gjør veldig vondt) Har også hørt at man kan nok sykle, men da må du ikke stå og sykle - som er belastende på bekkenet. Hvis du går til jordmor kan hun sende inn forespørsel til hjelpemiddelsentralen, som låner ut gratis. Jeg låner "slide" eller sklilaken som det også kalles derfra...er til kjempehjelp når jeg skal snu meg i senga! Hvis du ikke har veldig mye smerter er det vel ikke nødvendig å gå til kiropraktor. Men anbefaler trening hos fysioterapeut! Det er viktig å avlaste bekkenet, da en blir ikke bedre etterhvert som en blir større. Lykke til!
flower power Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. oktober 2009 takk for tips jenter:) går jevnlig til fysioterapeut og håper jo selfølgelig smertene vil lindre. skal ringe jordmor og få en samtale med henne også.. er kiropraktor bedre enn fys?
HeidiL Skrevet 2. oktober 2009 #6 Skrevet 2. oktober 2009 ja, kiropraktor er bedre enn fysio, men jeg går til manuellterapeut som er en blanding av de to ) og får kjempehjelp av ham. Mitt bekken sklir ut av stilling (venstre del faller ned og bakover) og han "dytter" det opp på plass en gang i uken og det har redusert smertene til nesten ingenting!!!!! Kan så absolutt anbefales. Fysio manipulerer jo ikke selve leddene og da er det ikke mulig å bli bedre dersom noe står i feilstilling. Musklene kommer til å fortsette å stramme mer og mer inntil du evt får rettet det. Håper du får hjelp! Selv går jeg til manuellterapeut 1 gang i uken og fysio 1 gang i uken i tillegg. Også er jeg i basseng med andre damer med bekkenløsning med gangvansker 1 gang i uken... og alt har blitt MYE bedre enn det var!!! Jeg var på krykker i uke 19, men fungerer sånn noenlunde uten hjelpemidler og for mye smerter nå i uke 25 ) Lykke til!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå