hodeskulderkne Skrevet 1. oktober 2009 #1 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg er 38+3 og har merket kløe i føttene når jeg legger meg i et par uker når jeg legger meg om kvelden, helt normalt og er vel pga mer vann i kroppen har jeg forstått. Men nå i natt har jeg sovet veldig dårlig pga infernalsk kløing over hele kroppen.. Jm har spurt de siste kontrollene om jeg klør inni hendene, men jeg har ikke merka noe spesielt til det, men nå altså mer "over det hele"! Noen som vet om dette også er heeelt normalt og skyldes mer vann i kroppen eller om det er noe annet sprøtt noe som skjer? Takknemlig for svar.
frøkenfrua Skrevet 1. oktober 2009 #2 Skrevet 1. oktober 2009 Ring føden. Ikke sikkert det er noe, men kløe kan også være tegn på tidlig svangerskapsforgiftning. Min søster hadde det samme på slutten, og det viste seg at lille babyen ikke hadde det bra. Og husker jeg ikke feil, har det noe med nyrene eller leveren å gjøre. Hennes jordmor var også litt rolig, men til slutt ringte hun føden. Og lillemor ble født før tiden.. Så ring dem slik at du får et beroligende svar. Så slipper du engste deg. Lykke til!!
Ruska67 Skrevet 1. oktober 2009 #3 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg synes du skal be om å få tatt leverprøver. Det er ikke sikkert at det er noe, men for sikkerhets skyld - snakk med jordmor eller lege om leverprøver! Jeg klødde på føttene fra uke 38 og 39 og ringte jordmor. Hun rekvirerte leverprøver og de var forhøyede. Da er det vanlig å sette i gang fødselen, for man skal ikke gå med forhøyede leververdier. Lykke til! :-)
Ruska67 Skrevet 1. oktober 2009 #4 Skrevet 1. oktober 2009 Bare for å oppklare; det er ikke snakk om svangerskapsforgiftning, men om såkalt svangerskapskløe, eller rettere sagt om intrahepatisk kolestase. De som har dette har ofte trange galleganger, og det blir for mye gallesyre. Dette er ikke bra for babyen, og det er derfor vanlig å sette i gang fødselen dersom dette skjer etter 37. uke. Dersom det skjer før 37. uke, får den gravide medisin for å redusere gallesyren. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå