Gå til innhold

Kjønn og hjertefrekvens - stemmer det?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal ikke vite hvilket kjønn som er på babyen i magen, men jeg synes det er veldig gøy å gjette. Har målt hjertefrekvens (eller hva det heter) til 156 i dag. Tidligere 140 og 150.

 

Har lest at over 150 = jente, under 150 = gutt.

 

Noen dette stemmer på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei=)

Jeg fikk beskjed av jordmor at dette med hjertefrekvensen til babyen kommer an på om h*n ligger i ro og sover eller er i aktivitet inni magen idet den måles. Samme som med oss :) Så har nok ikke så mye å si egentlig. Babyen min har ligget over 140-150 hver gang, og det er en gutt så.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Det har så klart noe å si.

 

H*n var våken og sparket når 156 kom frem...

Var også våken på 150.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Har to jenter fra før av.... Deres hjertelyd varierte alt fra 120 - 150 i svangerskapeene, så min erfaring er at det ikke nødvendigvis stemmer!!!

Vet heller ikke hvilket kjønn det blir denne gang, og igjen er hjertelyden veldig varierende.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt fortalt at jeg har ei lita jente i magen, hjertefrekvensen har ligget fra 140 -146 hos JM. Jeg har hørt at over 140 = jente og under 140 = gutt... Får nok bare vente å se om det stemmer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en liten gutt i magen, har sett det to ganger på ultralyd. :) Hjertefrekvensen har vært på mellom 140-148 hele tiden... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjertefrekvensen på min har ligget på 140 hver gang de har målt, og på onsdag når de målte var den opp i 150, men da var han våken da.. Så det stemmer sannsynligvis hos meg :P Var hvertfall 2/3 ultralyder det viste gutt på, og den siste klarte de ikke å se noe for han ikke lå iro :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste gangene har hjertefrekvensen lugget på 120-130, men jeg venter en jente. Har sett det på tre ultralyder. ",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg blir usikker på om jeg virkelig har en jente i magen nå!!! Kanskje det kommer en gutt i stedenfor :) Dette er jo kjempespennende!!! <3 Synd tiden går så sakte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter gutt, og han ligger på 150 og 160, og det har han gjort hver gang.. Siste kontroll var i uke 32, da hadde han 160. Storebror lå på 130-145.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...