Gå til innhold

lang livmorhals = overtid/lang fødsel ??? eller??

Anbefalte innlegg

Skrevet

gynekologen sier jeg har veldig lang livmorhals.. om jeg ikke husker feil sa han at den var over 6 cm??? betyr det at jeg må belage meg på overtid- at det tar lang tid før jeg blir moden? noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg avr på ordinær ul i uke 18 kommenterte de at jeg hadde lang livmorhals. med min første gikk jeg 5 dager over ul termin og brukte vel ca 20 timer på fødsel noe som jeg tror er normalt med 1 gangsfødende. Men sånn skikkelig vondt gjorde det i ca 8 timer, den siste delen av fødselen. tenkt på det selv faktisk om det er lengre åpningsfase etc pga av at livmorhalsen er lang.

Skrevet

jeg har lurt på det samme! håper noen har svar:)

Skrevet

det høre jo logisk ut at det tar lenger tid når det er "mer å åpne" ?? noen flere med innspill?

Skrevet

tenkte litt på dette og husker fra forrige gang at 2 dager før fødsel kjente legen på meg og sa jeg var helt moden, dvs avflatet og med 2 cm åpning. det vil jo si at jeg hadde likt utg pkt som de med kortere vil jeg tro. er jo ikke uvanlig å gå 5 dg over termin. hadde derimot ei venninne med kort livmorhals og hun fødte 3 uker før termin. vet ikke om det var pga det men hun hadde fått beskjed om å holde seg mye i ro pga nesten ikke hals og at når fødselen først begynte ville det gå fort. det gjorde det og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...