lillebie på`n igjen Skrevet 1. oktober 2009 #1 Skrevet 1. oktober 2009 gynekologen sier jeg har veldig lang livmorhals.. om jeg ikke husker feil sa han at den var over 6 cm??? betyr det at jeg må belage meg på overtid- at det tar lang tid før jeg blir moden? noen med erfaringer?
Dolly ønsker seg 3 ☆ Skrevet 1. oktober 2009 #2 Skrevet 1. oktober 2009 Da jeg avr på ordinær ul i uke 18 kommenterte de at jeg hadde lang livmorhals. med min første gikk jeg 5 dager over ul termin og brukte vel ca 20 timer på fødsel noe som jeg tror er normalt med 1 gangsfødende. Men sånn skikkelig vondt gjorde det i ca 8 timer, den siste delen av fødselen. tenkt på det selv faktisk om det er lengre åpningsfase etc pga av at livmorhalsen er lang.
blomstersmå Skrevet 1. oktober 2009 #3 Skrevet 1. oktober 2009 jeg har lurt på det samme! håper noen har svar:)
lillebie på`n igjen Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 1. oktober 2009 det høre jo logisk ut at det tar lenger tid når det er "mer å åpne" ?? noen flere med innspill?
Dolly ønsker seg 3 ☆ Skrevet 1. oktober 2009 #5 Skrevet 1. oktober 2009 tenkte litt på dette og husker fra forrige gang at 2 dager før fødsel kjente legen på meg og sa jeg var helt moden, dvs avflatet og med 2 cm åpning. det vil jo si at jeg hadde likt utg pkt som de med kortere vil jeg tro. er jo ikke uvanlig å gå 5 dg over termin. hadde derimot ei venninne med kort livmorhals og hun fødte 3 uker før termin. vet ikke om det var pga det men hun hadde fått beskjed om å holde seg mye i ro pga nesten ikke hals og at når fødselen først begynte ville det gå fort. det gjorde det og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå