Gå til innhold

Ok å prøve maisgrøt ved 4 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen spesiel grunn til at han skal få smake,men hadde vært moro å sett om han likte det. Er det dumt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge han legger på seg ved amming og er fornøgd så hadde eg venta. Mine har fått det tidlig av ulike årsakar, gutten min grunna veldig variabel vekt, og jenta mi fordi ho våkna på natta etter å ha sove heile natta, litt graut og pupp på kvelden så sov ho heile natta att. Når ho våkna att så var det bare å gje ho litt meire graut tidligare på dagen men aldri flaske, bare pupp etterpå. Grunnen til det er at eg ga gutten min flaske fordi barnelegen på hs ødela alt for meg på 6ukers kontrollen, lang historie men med førstemann så gjorde det noko med meg og eg ga han flaske.......

Skrevet

Det er helt i orden med smaksprøver fra 4 mnd.

Det du da bør gjøre er å amme som vanlig først (og gi noen ts grøt etterpå).

Dette for å opprettholde melkeproduksjonen.

Du bør også gi smaksprøvene på formiddagen, for da slipper du å få en ev. reaksjon (mageknip) på natta ;-)

Når det er sagt er det jo egentlig ingen grunn til å starte om det bare er du som er litt gira ... du får vurdere selv hvor om å gjøre det er å starte med den grøten.

Begge mine fikk fra 4 mnd (grunnet mme og stort matbehov) og det gikk alldeles fint :-)

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det for moro skyld:)

Skrevet

For å si det kjempeenkelt ...

det står fra 4 mnd på pakken, så er barnet ditt 4 mnd er det helt i orden. Uansett hva noen måtte mene om det. Det er helt opp til deg.

Skrevet

Da Vesla var fire mnd sto det "fra fire mnd" på maisgrøten fra Nestlè, gjør det ikke det lenger eller?

Skrevet

Ikke spør om slike ting her inne.. Her er det kun amming som gjelder. Vil du prøve å se hvordan det går med grøt, så gjør du det! Helt enkelt. Det står fra 4 mnd på pakken, og da er det bare å prøve fra 4 mnd.

Men som ei annen skriver, amm først =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...