sisilia Skrevet 1. oktober 2009 #1 Skrevet 1. oktober 2009 Gutten min på 6 uker gulper så fælt at jeg holder på å gå fra vettet,han er flaskebarn og jeg har prøvd hipp,nan1,nan ha1,småfolk,minifom og malt.INGENTING HJELPER. burde vel bare gå til legen og sjekke han. MEN HAR NOEN NOEN TIPS???? er så lei av å vaske,skifte flere ganger om dagen og stinke gulp!!! hilsen desperat mamma!!!
mamarama og lille banan Skrevet 1. oktober 2009 #3 Skrevet 1. oktober 2009 Hvordan gulper han? Spruter det langt når han gulper? Har du prøvd Collett mme?
sisilia Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 1. oktober 2009 han har aldri sprutoppkast,det renner bare ut. hva er nestargel?
Gjest Skrevet 1. oktober 2009 #5 Skrevet 1. oktober 2009 Hvordan ser gulpet ut? Er det tynt som melk, eller er det tykt og klumpete, og eventuelt litt gulaktig? Spruter det ut? Dette var de første tegnene på at gutten min hadde kraftig melkeallergi. Han kastet opp etter hvert måltid, og det hendte jeg måtte skifte på ham 7 ganger på rad. Det var til å bli sprø av og selvfølgelig fryktelig vondt for ham stakkar.
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. oktober 2009 #6 Skrevet 1. oktober 2009 Nestargel er et pulver du får kjøpt på apoteket, som skal blandes i melka. Det gjør at melka tykner litt, så den ikke finner veien ut så lett. Jenta mi hadde masse problemer med dette før, og når jeg brukte nestargel var det veldig mye bedre!
mamarama og lille banan Skrevet 1. oktober 2009 #7 Skrevet 1. oktober 2009 Nestargel er et fortykningsmiddel som kan hjelpe mot gulping. Først og fremst; gulping er normalt. MYE gulping over lengre tid, da bør en begynne å finne ut om det er noe som ligger bak. Sprutbrekninger er et typisk tegn på refluksproblemer. Mye gulping og vondt i magen, samt løs mage kan være tegn på melkeintoleranse/allergi. Mye gulping kan også være et tegn på KISS (se www.kiss-kidd.no.) Enfamil er en mme som ikke er basert på melk, den kan være verdt å prøve hvis du mistenker allergi eller refluks, men det bør testes ut i samråd med lege eller helsestasjon.
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 1. oktober 2009 #8 Skrevet 1. oktober 2009 Vi hadde samme problem. Men da vi ga henne bittelitt vann mellom måltidene så ble det bedre. Da er det ikke snakk om mye men hun ble tørst også så derfor slukte hun melken. Vi måtte også begynne å stoppe for hver 30 ml og rape. For som regel kom all melken opp da hun rapte. Men er nok lurt å prate med lege.
Babyønske �� Skrevet 1. oktober 2009 #9 Skrevet 1. oktober 2009 Noen babyer er bare gulpere uten at noe er galt, og uten at det er noe å gjøre med det. Min var storgulper fram til 5-6 mnd. Jeg ammet da, og hadde dermed ikke alternativer å prøve ut når det gjelder melk. Kunne egentlig ikke gjøre annet enn å akseptere at sånn var det. Klesskift på oss begge etter hvert måltid, en haug med skitne, sure gulpekluter hver dag. Vaskemaskinen gikk konstant de første mnd. Jeg gjorde hvertfall ikke noe problem av det, tok det bare med i kontoen for hva det vil si å ha baby.
...♥... Skrevet 1. oktober 2009 #10 Skrevet 1. oktober 2009 Jenta her gulpet KJEMPEMYE helt frem til hun var 9-10 mnd! Det sprutet rett og slett av henne, og vaskemaskinen gikk opptill 4 ganger i døgnet på det verste! Selvfølgelig var jeg bekymret over all gulpingen, men på helsestasjonen sa de at så lenge hun la på seg og virket fornøyd var det ikke farlig! Det kan se skikkelig ille ut når de gulper så mye, men det går over! Skulle det bli verre slik at barnet går ned i vekt og er slapp, bør du nok selvfølgelig kontakte lege... Vi gjorde ingen tiltak mot gulpingen, og det gikk over for noen mnd siden (er 13 mnd nå)!
Gjest Skrevet 1. oktober 2009 #11 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg fikk også beskjed av både jordmødre, lege og helsesøster om at gulping var normalt. Men angrer på at jeg ikke slo i bordet før. Gutten min var jo egentlig veldig syk, og magefølelsen min sa at noe var galt, men man tror jo på det de "som har peiling" på det sier. Ja, å gulpe er vanlig og helt normalt, men sprutgulping i store mengder KAN være symptom på refluks eller melkeallergi, og jeg ville sjekket det ut bare for å være sikker. Gutten min la godt på seg han også, men etterhvert fikk han flere symptomer som gjorde at han endelig ble mer utredet. Jeg har hørt at om gulpet er tynt og flytende som melk, så er det normalt, men om det er tykt og klumpete så er det oppkast.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå