Linnea <3 Skrevet 1. oktober 2009 #1 Skrevet 1. oktober 2009 noen sier du blir satt i gang 10 dager etter termin og noen 12 dager. noen som vet konkret når du blir satt i gang?
SolMåneStjerne Skrevet 1. oktober 2009 #2 Skrevet 1. oktober 2009 jeg fikk beskjed om at man ble satt i gang 11 dager over, så det er vel forskjellig fra steder kanskje.
Amia Skrevet 1. oktober 2009 #3 Skrevet 1. oktober 2009 Det er forskjellig praksis fra sted til sted.
misscelia Skrevet 1. oktober 2009 #4 Skrevet 1. oktober 2009 spørs hva som er årsaken. hvis det gjelder overtid er det vel en vurderings sak fra jordmor/lege/føden, har du andre problemer kan det gjøres fra uke 38, noen ganger før hvis dere er farlig for mor eller barn
septbaby09 Skrevet 1. oktober 2009 #5 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg er 12 dager over termin idag, og vært på konntroll, de sier de strekker seg til 43 fullgåtte uker, altså 18-19 dager over. Så i værste fall ons eller tors neste uke. Man får hyppige kontroller, og så lenge alt ser bra ut med den lille i magen foretrekker de å vente å se om du starter av deg selv. De fortalte meg at det er oftere komplikasjoner ved igangsetting, og oftere hardere og lengre fødsler fordi kroppen selv egentlig ikke er moden ennå. Så her går jeg og venter å venter å håper ting snart skjer!!! Men vet det varierer fra sykehus til sykehus. Hørt tr.heim setter igang etter 8 dager, det er jo kanskje litt vel tidlig, da de egentlig ikke kaller det overtid før man går over 14 dager fra termin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå