mammas skatter <3 Skrevet 1. oktober 2009 #1 Skrevet 1. oktober 2009 tar d lang tid før tråden e borte å såret er leget??? tar d lang tid før sårheta og d vonde e så å si over????
mammas skatter <3 Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 1. oktober 2009 og hvordan skulle dere behandle "såra".????
Maisie Skrevet 1. oktober 2009 #4 Skrevet 1. oktober 2009 Tråden vet jeg ikke hvor lang tid den tok før den ble borte. Sjekket det jo ikke selv da. Men alt var borte på 6 ukerskontrollen min. Sårheta tok mellom 2 og 3 uker før den ble borte. Vondt å sitte, vondt å stå, vondt å gå, osv. Dette er nok veldig individuelt, altså. Går an å la såret ta et grønnsåpebad, det skal hjelpe på helingen.
Bakken+Ellapiaogtwinsa Skrevet 1. oktober 2009 #5 Skrevet 1. oktober 2009 Sist gang hadde jeg en slik imsdalflaske med drikketut på med grønnsåpevann i ved doen, slik at jeg kunne sprute på såret etter jeg hadde tisset. Synes det hjalp veldig. Tror det tok 1,5 uke før stingene begynte og forsvinne og jeg ikke var så sår lenger. Veldig ubehagelig dette, ser ikke fram til det igjen.
misscelia Skrevet 1. oktober 2009 #6 Skrevet 1. oktober 2009 hm.. jeg revnet helt sykt med min nummer to. og hadde en masse sting fra toppen og ned på begge sider. stingene stikker litt pga at de er lange etter knuten og står litt ut, jeg ba gubben om å klippe de litt kortere når vi kom hjem og det hjalp litt. Det er litt ømt de første dagene, og jeg hadde problemer med å sitte, spesielt når jeg skulle på do. så det endte med at jeg tisset i dursjen, .. høres litt disgusting ut, men veldig deilig med litt svalt vann på stingene, og da får du skylt godt også. klappe bare tørt med håndkle og gå med litt luftig undertøy så går det fortere. Med første mann revnet jeg bare litt og hadde ingen store problemer, med husker jeg skylte med dusj slanget etter do besøk, man blør jo en del etterpå så det er jo greit å få skylt rent, føles bedre også
AussieAnette Skrevet 1. oktober 2009 #7 Skrevet 1. oktober 2009 Må bare få si at man får kjøpt medisinsk grønnsåpe på apoteket Da skal jeg prøve det!!!
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 1. oktober 2009 #8 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg revnet hele veien og ble sydd. Men hos meg forsvant ikke stingene av seg selv. Gyn fjernet de siste to stingene på 6 ukers kontrollen. Tok vel ca 3 uker før jeg begynte å klare å sitte ordentlig uten av det gjorde altfor vondt. Var en del sår pga tråden- den irriterte veldig pga at endene var lange. Hadde ikke vondt når jeg tisset, men sørget for å lene meg godt framover når jeg satt på do. Og skylte nedentlig med dusjen flere ganger om dagen for at det ikke skulle gå infeksjon i såret. Brukte ikke grønnsåpe, bare vann og det gikk helt fint.
Si- Skrevet 1. oktober 2009 #9 Skrevet 1. oktober 2009 Se tråden om sting litt lengre nede - jeg skrev litt der. På fødestua her har de ei genial kanne med lang tynn tut som en fyller med lunka grønnsåpevann. Tuten gjør at en kan helle det over underlivet sittende på do - legner litt på ei blomstervanningskanne, men må være spesialdesignet. Grønnsåpevannet var et av lyspunktene i sting-helvetet de første dagene...
trilletroll Skrevet 1. oktober 2009 #10 Skrevet 1. oktober 2009 dusjet av underlivet etter hvert dobesøk i den første uken, strøk over underlivet med lactacyd skum, som føltes veldig behagelig : ) tørket underlivet med hårføner etterpå, etter en uke var såret lukket, og ting begynte å normalisere seg... Ble fremdeles håven og øm i underlivet med mye ståing, gåing og sitting..., men det blir også mye bedre når en ligger litt innimellom. Ellers knipeøvelser så ofte som mulig ; ) Jeg fødte for 2 uker siden i morgen, har ingen plager lengre nå : ) som sagt bare litt håven ved alt for mye oppegåing. Viktig ved grønnsåpe bad er at en bare sitter i max 1-2 min sa min JM. Sitter en for lenge kan gro prosessen ta lengre tid.
Kongeørna Skrevet 1. oktober 2009 #11 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg hadde en del sting etter første fødsel. Da hadde jeg god nytte av at toalettet var plassert i nærheten av dusjen! Jeg spylte meg med dusjen (ned i do) hver gang jeg tisset. Veldig lindrende! Siden den gang har vi nytt hus med nytt bad, og her har jeg planlegt at dette skal være mulig igjen. Sånn i tilfelle.... Forresten en veldig hygienisk måte å vaske underlivet på, uavhengig av sting.
mammas skatter <3 Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #12 Skrevet 2. oktober 2009 var å opererte med narkose no i underlive på mandag....(gravid i uke 30) spor da hvordan e skulle behandle såra,(sår som er sydd og noen brente. både helt atme inngangen og bak i rompa)så klart utenladsk lege som ikke forsto me heilt me en gang, men sa da at e kunne vaske d me reint rennende vann. men ikke hvor ofte.e trodde kansje d va best å vaske minst muli så d som begynner å gro ikke blir bløtt.men så klart gravidplagen e nå å måtte gå på do heile tia, så kansje d ikke e så bra me å få tiss på heile tia..... bruker å gå over somme gang å tørke trykke me våt bomullsdott.men kvar natt no så blør e fra stinga nermest vagina åpninga. e veldi sår når e må opp på morrakvisten på dobesøk,og da e d friskt blod.dåli tegn eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå