Gå til innhold

Legen sa han trodde jeg kommer til å gå over termin... :S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin 11.oktober, og han satte opp ny time hos seg den 12. Han trodde ikke jeg hadde fått enda da, for det har skjedd lite ang senkning og sånt enda.. Noen som har fått samme beskjed, men så har det gått fortere allikevel? litt utålmodig... :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hyggelig sagt!

Jeg fikk beskjed på føden om at "dette tar tid! HVERTFALL ikke før om et døgn..."... men begge unga er født på under 6 timer.

Ingen er like, han snakker nok bare fra boka ;)

Skrevet

Jordmoren min sa det samme til meg da jeg gikk med Iris. Jeg sa at jeg ikke trengte noen time, for jeg kom til å føde om noen dager uansett. nei, jeg kom til å gå over termin. hadde termin 10.oktober.

Jenta kom 4 dager etter siste kontroll. den 30. september=)

Så skjønner ikke at leger og jordmødre kan si noe slikt...

Skrevet

Hos meg var det andre veien, de trodde jeg kom til å føde før termin, men jeg gikk ni dager over...

Skrevet

Jeg var på kontroll på sykehuset etter at vannet hadde gått. Hadde ingen rier. Legen tok ul og konstaterte at vannet helt klart hadde gått. Vanlig praksis da er å ikke sjekke åpning.

Jeg ble sendt hjem og fikk beskjed om at her skjer det ikke noe på noe dager, så bare slapp av.

Kom ut i gangen, og fikk plutselig utrolig vondt. Litt under 2 timer var snuppa vår ute :-)

Skrevet

Jeg hadde termin 12 okt 07, var på kontroll 11 okt, ungen var godt festet, men ikke sunket ned, lå like høyt oppe som vanlig. Fikk ny time 15 eller 16 okt, ingen som trodde jeg ville føde med det første:) Ungen var ute 12 okt:) Magen sank ikke før rundt 10 timer inn i fødselen, 4 timer før ungen var ute:)

Skrevet

Takk for svar! Oppmuntrende å høre at legen ikke nødvendigvis har rett :) jeg må vel uansett bare smøre meg med tålmodighet og vente.. lite annet å gjøre :) blir litt ekstra utålmodig fordi jeg fikk 11 dager før første gang.. men det hjelper jo ikke denne gangen :)

Skrevet

Som ei over sa, han prater nok fra boka :)

Magen min sank dagen før fødselen. Vannet gikk natten derpå. Var på sykehuset i 7 tiden på morgenen men ble sendt tilbake pga lite/ingen rier. "nei her er det ingen fødsel på gang på ennå lenge!"

Var tilbake i 09 tiden med 4 cm åpning og så mye rier at jeg knapt klarte å gå!

Han kom 9 dager før termin, på en lørdag, mandagen skulle jeg vært på kontroll :)

Han ga deg sikkert ny time fordi de ikke regner med at man føder før termin, men det er jo utrolig demotiverende å høre sånt!

Det er uansett ikke lenge igjen da :)

Skrevet

Har du ikkje lagt inn leveringsdato???hihi Mine har komme på den dagen eg har sagt at dei skal komma dei serru ;) Nr 2 kom veldig fort til tross for at jm sa at detta kom til å ta lang tid, me blei nesten sendt heim att......45-60min ein veg..... Jenta kom på under 2 timar.......

Med nr 1 så sank magen natt til torsdag, eg klarte ikkje å sitta stille torsdags ettermiddag/kved, snakka med mamma og sa at eg hadde litt over eit døgn på meg for å klare å treffe bursdagen til pappan min. Ho bare lo av meg for ho var sikker på at eg kom til å gå over. kl 04 natt til fredag gjekk vannet og ungen var ute 10,5timar seinare ;)

Så det kan gå fortare enn til og med fagfolk seier!!! Lykke til!!

Skrevet

Med Nr 1 hadde jeg termin 18 august. Var på kontroll på sjukehuset ca 5 uker før termin pga mye kynnere (henvist av min jordmor). Legen tok UL og lignende og sa før jeg gikk : Han er ute innen 3 uker. Han ligger så langt ned at han nesten er på vei ut ;) Du går nok ikke mye over uke 38 du. Det kommer til å gå ganske fort pga alle kynnerne :)

Gutten kom 19 august, fødsel tok 24 timer fra første rie...

Med nr 2 hadde jeg termin 22 oktober, hadde MASSE kynnere med hu også. Jordmora sa at jeg kom nok til å få hu før termin og at dette kom til å gå fort så hvis jeg kjente så mye som bittelitt skulle jeg ringe sjukehuset og dra med en gang (jeg skulle ha antibiotika under fødselen). Jeg gikk til termin og jordmora var rimelig overrasket, men tok livet med ro og mente at ungen kom til å være liten (jeg hadde røyket litt i svangerskapet, og jeg mener LITT)

Jeg, samboeren min og sønnen min var ute å rakte i hagen, jeg jobba litt på et korpsseminar på en skole 3 dager før termin.. Gikk i trapper, rakte mer (vi har stooor hage). Og fredagen 2 dager etter termin hadde vi en kjempeshoppingrunde på 2 kjøpesenter... Den natta begynte litt å skje, slimproppen gikk og jeg hadde murringer, tidlig på morningen ringte jeg sykehuset og vi dro inn dit kl 11.00

Ungen ville ikke ut så jeg fikk klyster, akupunktur, de tok vannet og til slutt måtte de sette meg på riefremkallende (det gikk FOR tregt)

Tulla vår var endelig ute kl 00.51 den 26 okt.

Skrevet

Med første så sa legen at jeg kunne belage meg på å gå over tiden. Den lille hadde ikke lyst til å legge seg klar i bekkenet, og enda mindre feste seg. Hun snurrer og danset rundt i magen min helt til jeg lå med 10cm åpning, og det var dagen etter termin. Vannet gikk på termindatoen, så jeg osm hadde belaget meg på å vente enstund fikk litt sjokk kan man si. Byturen min ble veldig kort kan man si.

Og med andre så regnet legen med at ungen kom enstund før termin, siden den la seg godt til rette i lang tid. Men hun ble født på termin dagen.

Skrevet

Det må være skrekklig slitsomt å gå rundt og håpe at babyen kommer før termin?

Går man å venter hver eneste dag da? og kjenner etter alle tegn?

Nei takke seg til å belage seg på to uker over, så er alt annet en bonus :)

Skrevet

Tja, hodet til babyen min var ikke festet og lå langt opp. Jammen gikk ikke vannet to uker før termin likevel.

Leger flest er ikke velsignet med en krystallkule, de kan ikke se inn i framtiden, og han kan ikke vite om du kommer til å føde før eller etter termin. Jeg ville uansett innstilt meg på å føde over termin, for da blir kanskje ikke de eventuelle dagene etter termin fullt så tunge? Husk at statistisk sett er det flest som føder i den første uka etter termin.

Det viktigste er at babyen kommer når han/hun er klar! Husk at termindatoen i realiteten er veldig cirka - pluss/minus to uker ER normalt.

Kjipt gjort av meg å skrive dette til deg, jeg vet :) - men det er sant.

Skrevet

Ja, det er ikke sånn at jeg er så utålmodig at jeg våkner kjempe skuffa hver eneste morgen fordi det ikke har skjedd noe.. og det viktigste er selvfølgelig at hun kommer når hun er klar... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...