Tante Gustava Skrevet 1. oktober 2009 #1 Skrevet 1. oktober 2009 Skal snart på 6 ukers kontroll, og må ta stilling til prevensjon videre. Har tenkt litt på spiral, men siden jeg er verdens største pyse så er jeg så redd for at det skal gjøre vondt å sette den inn... Og er det mye blødning i ettertid? Hva med mensen, sterkere eller svakere? Menssmerter? Her er det vel muligens forskjell på kobberspiral og hormonspiral? Hva er deres erfaringer og anbefalinger jenter?
Herlige barn har jeg fått Skrevet 1. oktober 2009 #2 Skrevet 1. oktober 2009 Har hatt hormonspiral nå i 4 1/2 år, aldri hatt så lite antydning til mensen som nå. Før kunne jeg være sengeliggende i 2 dager før jeg kunne dra på jobb når mensen kom! Så du kan jo si jeg har fått et nytt liv med hormonspiralen. Synes ikke det gjorde vondt og sette inn spiralen, var overrasket over at jeg ikke kjente noe spesielt til det. Fikk litt murringer nedentil når den var satt på plass, men det gikk greit det også, tok en ibux og neste dag merket jeg ikke noe til spiralen! Kobberspiral er uten hormoner, og da får du menstruasjon som normalt, dvs mange blør mer da enn før de satte inn spiralen. Hormonspiralen forebygger også til en viss grad også livmorhalskreft! Koster ca 1100 kroner, men da har du jo som sagt prevensjon i mange år fremover så det blir vel like dyrt som med p-piller fant jeg ut!
elledille Skrevet 1. oktober 2009 #3 Skrevet 1. oktober 2009 Fikk satt inn hormonspiral på sykehuset på 6-ukers kontrollen for 3 uker siden. Å sette den inn var ubehagelig, men ikke vondt. Kjente ingenting til selve spiralen da den først var på plass. Jeg fikk milde menstruasjonssmerter og hadde små blødninger i ca 14 dager, kjenner i dag ingenting. Kan vel også si at sex har gått kjempegreit, hverken partner eller jeg merket noe..
hippopotamus! Skrevet 1. oktober 2009 #4 Skrevet 1. oktober 2009 Har hormonspiral. Var litt ubehagelig men ikke vondt å sette den inn. Litt murring som hun over her nevner, men gikk bort med en paracet. Jeg små blødde ganske lenge(over 3 mnd), men nå som mensen er helt borte ( dvs kun litt blod på papiret et par dager i mnd) syns jeg jammen det var verdt det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå