Gå til innhold

Vaske dokke absolutt alt av klær og klut??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vasker dere alt nyinnkjøpt? Har satt i gang me vask, men syns det er pyton å vaske nye ting! Tror jeg vaska alt da jeg fikk jenta mi.. Noe lukter jo litt "ekkelt", men..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har vasket alt med unntak av en ny ulldress jeg har kjøpt. Den skal uansett utenpå noe annet, men jeg er nøye på alt som skal rett mot huden. Alt vaskes i Blenda Sensitive eller Neutral om dagen.

Vasker forøvrig alt nytt til mine 2 eldste også (6 og 8 år) med unntak av tøy som ikke skal direkte inn på kroppen, ytterjakke etc.

Skrevet

Jeg synes heller ikke noe om vaske nye ting. Det ligger så fint brettet sammen alt. Nå når jeg har vasket det meste ligger det bare skrukkete og dårlig sammenbrettet. hehe ;)

Jeg vasker stort sett alt av klær, håndklær, pledd og kluter ja. Men ikke yttertøy og det flunkende nye hentesettet i ull som oldemora har strikka. Det skal uansett ikke være noe spesielt i nærkontakt med huden likevel.

Vasker ikke sprinkelbeskytteren.

Skrevet

Vasker dere madrassen? har kjøpt ny Ikeamadrass og lurte på om jeg skulle vaske trekket utenpå. Men har satt den ut til lufting i stedet.. Har jo vasket tisselaken, overmadrass og laken. Det må vel holde??

Skrevet

Jeg har vasket alt, uansett om det skal rett på hud eller ikke. Vet ikke hvor nøye det er med alt, men det er jo ikke som om de små plaggene tar mye tid å få vasket, så jeg slengte alt i vask. Selv om ikke alt skal på huden kan det jo fort bli puttet i munnen. Lange ermer på korte armer havner i munnen.

Skrevet

Vasker faktisk mer denne gangen enn sist gang, siden jenta mi fikk hudreaksjoner før det var gått 4 uker (men hadde forsåvidt vasket babytøyet, så det var sikkert melkeallergi... men en mors dårlige samvittighet etc..).

Vasker vanligvis ikke yttertøyet når det er nytt, men det som ny-jenta nå vil bruke som er arvet fra storesøster vasker jeg igjen på 30 grader fordi det lukter "gammelt" når det har ligget litt, selv om det har ligget i gode plastesker.

Jeg synes også det er kjipt å vaske nye ting, siden alt ser så fint ut når det er nytt, men krøllete etc når det er vasket, he he. I huset vårt er det mannen som er stryker tøy så jeg har lagt litt inn i haugen hans..

Skrevet

Jepp, har vasket ALT. Til og med saueskinnet.

Vil ikke at lille skatten min skal få hudreaksjoner av rester av vaskemidler, stivelse eller farge som sitter igjen i klærne... pluss at jeg vet ikke hvor folk har hatt fingrene sine før de gikk i butikken og fingret på klærne(!) Og så suttes det jo på armene på klærne også.

Skrevet

Ja jeg vasker alt, utenom madrassen til senga.

Skrevet

jeg har vasket nesten alt. litt igjen, men de skal også vaskes før bruk. nå renset jeg alle lekene og ting han skal ta i med mesoft og anibac. slitennnn

Skrevet

Da er alt vasket! Gamle skinn og poser har gått i vasken og nå alt det nye, fine, bretta tøyet ; ) Jaja, viktig det er rent og pent til prinsen er på plass!!

Skrevet

Ja, her vaskes alt med Nautral :)

Skrevet

Ja, det ble så jeg vasket alt... Unntatt kosedyr med spilledåse og kosedyr for å henge over vogna. Tørket over dem med vann og Zalo. Madrassen har jeg ikke vasket da, bare luftet den. Overmadrass, stikklaken og laken er jo vasket, dog bare en gang og med Omo. Men det går vel fint;) Synes vel kanskje at jeg er litt vel hysterisk... Det er rart at jeg overlevde min barndom, med alt det "farlige" de gjorde da;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...