Gå til innhold

Vanskelig å holde seg til kun 1/2 l pepsi max om dagen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Syntes det er super vanskelig å kun drikke en halv liter av denne "superavhengigighetsbrusen" om dagen:) Klarer meg men en kamp hver dag ha ha. Er det andre som sliter med dette? og er det sånn at det er en halv liter man kan drikke om dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er også hektet på Pepsi Max, men har nok ikke holdt meg helt til den grensen du snakker om, men legen min sier at så lenge det ikke er snakk om x antall liter skal nok det gå bra. Bedre med Pepsi Max enn Cola da iallefall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også avhengig..hehe og var det i forrige svangerskap og... de 6 siste mnd levde jeg på pepsi max og godteri...det var det eneste jeg ville ha.... helt rart og tenke på.... tilslutt ga lege og jordmor opp, og sa bare at jeg kom til å få en stor unge som jeg måtte presse ut...

Men, det gikk bra..hehe

 

nå har jeg ikke fått dette suget enda, men kan nok drikke en flaske i løpet av dagen...noen dager drikker jeg ingenting....

det er min eneste last, så da får det bare være tenker jeg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pepsi max er sukker fri ja.. men skal jo ikke drikke for mye likevel..

 

her sliter jeg med å ligge unna te! før drakk jeg flere (te)kopper daglig, prøver hardt å begrense meg til den nevnte grensa her, men er vanskerlig føler jeg.. tror jeg skal stikke innom en helsekost butikk og høre om de har noe alternativt!

drikker te pga at jeg fryser veldig mye, gikk en del ned i vekt før graviditeten, men har gått ned kraftig de første 2,5 måndene nå.. har gått ned ca 20 kg :-/ siden høsten er så kald allerede er det ikke lett for kroppen å bli vandt til kroppsvekten og "egen fyringen"..

prøvde å drikke tynn, varm suppe en stund, men klarer det ikke, siden det er det jeg stort sett har levd på de 3 første måndene nå..

 

noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var hos jordmor+legen min forrige uke, fikk jeg beskjed om at det var bedre å drikke Cola, enn light brus/zero o.l, fordi light brusen lurer kroppen til å tro at den får sukker, og det var negativt osv.. Begge to sa også at hvis en ikke drakk 1-2 kopper kaffe hver dag, så kunne en ta et glass cola hver dag hvis en absolutt måtte drikke brus. Tydeligvis veldig mange forskjellige meninger om dette blant leger & jordmødre, jeg blir bare mer og mer forvirret jeg over hva som egentlig er bra og ikke;)

 

Som den cola-holiker jeg er, så skal jeg ærlig innrømme at jeg har vansker med å klare å bare drikke en halvliter for dagen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mest E stoffene jeg tenker på, spesielt aspertan. Skal jo ikke være bra. Men det er vel det i det meste man trøkker i seg idag:) Huff:)

Det første drikkelige jeg spurte etter ved forige fødsel(keisersnitt) var pepsi max, fikk kjeft av sykesøsteren.

Tenkte at man kunne drikke en liter om man ikke drikker kaffe men så var det jo disse E stoffene da. Blæ:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drakk masse pepsi max ved forrige svangerskap. Aspartam er ikke farlig sies det, for den passerer visstnok ikke over morkaken. Værre med søtstoffet sukralose, den passerer over til barnet. Så om sukralose er skadelig for barnet vet man ikke 100% sikkert ennå, men mest sannsynlig ikke skadelig det heller. Aspartam er et "gammelt" velprøvd søtstoff, og de har ikke sett noen sammenhenger mellom inntak av dette og evt "skader" på barn. Så jeg drikker trygt litt pepsi max, men dog ikke over en liter om dagen. Må tenke på at jeg er glad i te også, så jeg drikker ikke mer enn en halv liter pepsi max pr dag.

 

PS! Mini´n min er ganske "hyper"..... men jeg tror ikke jeg skylder på koffeinet jeg drakk under svangerskapet fordet ;-DDDD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som ikke liker brus?

Sist jeg kjøpte ei flaske cola, var i februar og da til medisinsk bruk.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før svangerskapet var jeg skikkelig hekta på pepsi max og kaffe, men etter jeg ble gravid har jeg vært skikkelig kvalm og orker rett og slett ikke smaken av noe annet enn vann, eple nektar og appelsin juice går til nøds. Hadde en flaske med Pepsi max her om dagen og det var skikkelig godt, men så fikk jeg så vondt i magen etterpå, sikkert kullsyren, så tror jeg forsetter å stå over hele pepsien, noe sikkert vekten bare er glad for ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...