Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2009 #1 Skrevet 1. oktober 2009 Dere som får barn og tar ny utdannelse, kjøper dere leilighet/hus samtidig osv. Jeg (bor ikke i Norge) skulle ønske at vi fikk det til også, men når jeg går hjemme med tre barn, en på skolen hele dagen men hjemme til lunsj, to på skolen om morgenen - slutter til lunsj. Jeg har ingen familie på stedet og ingen kjente som kan hjelpe. Mannen min har ca 35000 utbetalt i mnd og det er det vi lever på, går greit, men de blir fort brukt opp. Hvordan klarer dere å ta utdannelse på tre år f.eks. Er det pga barnehageordningen er så god i Norge eller går dere på kveldstid?
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2009 #2 Skrevet 1. oktober 2009 dytter og et tilleggspørsmål.....får dere mye hjelp av familien deres (på begge sider evt.) i en slik situasjon?
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2009 #3 Skrevet 1. oktober 2009 Du hadde mange spørsmål, og jeg kan kjenne meg igjen i noen Jeg har fått to barn under utdanning. Etter at første barn ble født overførte jeg til desentralisert. Dvs at jeg gikk på skolen 1 uke pr måned og leste på egenhånd resten av tida. Avtalen var at svigermor skulle passe barnet når jeg skulle på skolen. Dette var jo fantastisk, men hun avlyste hver gang, så i de to årene jeg gikk slik passet hun aldri barnet/a. Jeg hadde da eldstemann med meg, eller hos venninner/far. Far brukte også feriedager når det var obligatorisk oppmøte. Siste året fikk jeg nr to, og mistet motivasjonen for skolegangen. Hadde 6 mnd igjen. Klarte meg med et nødskrik alene hjemme med to barn, og fikk vitnemålet. Vi kjøpte hus mellom skoleårene mine, det gikk helt greit. Jeg har tre barn nå og kunne ikke tenke meg å gjøre det igjen, men er jo glad for at jeg har fullført.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2009 #4 Skrevet 1. oktober 2009 Vi hadde ikke hjelp av familien, mine foreldre bor langt unna, og hans er i fullt arbeid og hadde sjelden anledning.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2009 #5 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg går på skole, jobber, har en ett-åring og hus og hage å ta meg av. Merker nå at kreftene er i ferd med å ta slutt ! Har aldri overskudd lenger og er konstant sliten, trøtt og dårlig form. Trenger sårt en super-pille !!
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2009 #6 Skrevet 1. oktober 2009 Sommeren til mitt 2. år på skolen (av 3 år) kjøpte vi oss hus, dette hadde vi råd til pga jeg jobbet 60% utenom, og vi valgte å utsette avdragsbetalingen frem til jeg var ferdig på skolen. Jeg fikk barn i slutten av 2. skoleår. Jeg hadde med meg barnet på skolen noen dager, leste en del hjemme, far hadde permisjon når jeg var i praksis og jeg fikk hjelp av min mamma som (heldigvis) bare arbeider 60%. Det var ganske tøft, spesielt da vi ble rammet av alvorlig sykdom i 6 mnd i tillegg, men vi klarte oss, og jeg er kjempeglad for at jeg ikke sluttet på skolen eller tok permisjon.:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå