Gå til innhold

Har noen begynet med fødeslforberedende olje og bringebærblad kapsler?


Jahoo

Anbefalte innlegg

Har kjøpt det inn, men ikke begynt ennå. Tenkte kanskje jeg skulle begynne når jeg går over i uke 34. (Altså 34 fulgåtte uker). Man skal vel ikke begynne for tidlig heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kjøpt meg en boks med bringebærkapsler, men har ikke begynt på de enda... Jeg fikk beskjed i helsekosten å ikke begynne med de før etter uke 36....men har lest flere steder på nettet at folk har begynt med kapslene i uke 32. Vet seriøst ikke når jeg skal begynne jeg....Noen med erfaring?! Jeg er 33 fullgåtte uker i dag :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også kjøpt inn, og har ikke begynt. Dama på helsekostbutikken sa en måned før termin?! samme opplysninger dere har fått? Er det forsket på at dette skal ha noe virkning egentlig :)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/rubu_ida.htm

 

Her står det litt informasjon om kapslene. Det er vist fødselsforberedene og styrker livmoren. Dama i helsekostbutikken overtalte meg da hun sa noe som " minsker risikoen for å revne" Det er vist ikke mye forskning på om det skal fungere, men det skader ikke å prøve syns nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil råde alle som vurderer å ta dette om å google det først, det ligger allerede flere debatter ute, og diverse informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, har desverre ingen tro på at dette hjelper.

Kroppen gjør seg klar selv, om mye kommer ann på ang. revning om fødsel går for fort eller ikke osv.

 

Men for guds skyld ikke ta alt mulig rart fordi babyen skal komme før,

han/hun kommer når de er klare til og møte denne verdenen :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som svar til det siste innlegget, det er kon helt klart for å selge dette dyre produktet. Jeg spiser egentlig ikke kosttilskudd eller noe, men akkurat dette har jeg lyst til å prøve. Har vært på markedet i alle år. Men da venter jeg en uke til med å begynne tror jeg. Er 34 fullgåtte i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått anbefalt begge deler av masse venniner, og tenker at det er greit å prøve det som fins, så har man ihvertfall gjort sitt. Jeg begynte med fødselsforberedende olje i uke 34. Jordmor anbefalte det. Tenker at det jo er greit å prøve det som finnes, så lenge det ikke kan gjøre noe skade.

Jordmoren min sa at bringebærkapsler er et gammelt kjerringråd. Og at det ikke skal være noe farlig å ta det, så jeg begynner med det nå også (slutten av uke 35). Er jo sjans for at babyen popper litt før tiden, så jeg vil ikke vente med det altfor lenge heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok bringebærkapsler i forige svangerskap og gikk 2 uker over tiden, så det har jeg IKKE tenkt å kaste bort penger på denne gang... Fikk også modningsakupunktur, hjalp ikke det spor. Denne gang har jeg tenkt å slappe av, sove og la han kommer når han kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange er skeptiske til disse kapslene siden de ikke er forsket på. Det er generelt ikke anbefalt at gravide skal ta kosttillskudd fordi man ikke vet nok om virkningene. Helstekostbutikkene gjør hva som helst for å selge. Oljene er bevist at de ikke hjelper. Men kanskje hjelper begge deler oss psykisk? Vi kan jo håpe på det beste og leve i troen for at det har virkning?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...