Gjest Skrevet 1. oktober 2009 #1 Skrevet 1. oktober 2009 Blir tuttene til disse flaskene også gulaktige etter vask i oppvaskmaskinen? Brukte Avent før, og det har irritert meg lenge at tuttene blir gule, og det blir akkurat som et belegg sm legger seg både utenpå og inni tutten.. Lurer på om jeg bare skal vaske tuttene til Mam'en for hånd, eller om det er "trygt" å ta dem i oppvaskmaskinen..
therehag Skrevet 1. oktober 2009 #2 Skrevet 1. oktober 2009 hm.. vet ikke.. kjøpe flaksne deres idag.. men i aventflaksne ble det jo funnet miljøgift(bortsett fra de som selges på babyshop og apoteket, som spesifiserer at de ikke har dette stoffet).. så måtte bytte ut alle flaskene mine fra avnet til mam.. så håper de går i maskinen...
Gjest 5 andre Skrevet 1. oktober 2009 #3 Skrevet 1. oktober 2009 Inne i pakningsvedlegget til Avent, sto det at selv om flaskene ble kjørt i oppvaskmaskin, så egnet ikke smokkene seg til det. De skulle man fortsette å koke. Kan det være årsaken? Hva står det i vedlegget til mam? Fett er med på å gjøre smokkene gule. De smokkene vi bruker på tranflaskene blir gule relativt fort, selv om de kokes. Har kastet våre aventflasker og erstattet de med Tommee Tippee - closer to nature- fra babyshop. De silikonsmokkene reagerer likt som Aventsmokkene, så vil tro Mam sine også gjør det.
Gjest Skrevet 1. oktober 2009 #4 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg har også byttet fra Avent Det skal gå greit å ha de i maskinen, står det på det arket som fulgte med flaskene Men jeg bare lurer på om tuttene blir gule etterhvert, for det er noe skikkelig herk :S Noen andre som vet?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 1. oktober 2009 #5 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg har sluttet å ha alt sånn silikongreier i oppvaskmaskinen for har jeg ikke skylt feks tallerker etter spaghetti helt rene blir silikonen guloransj. Vasker kun for hånd de tinga der. Ikke testa mam da siden jeg hadde dårlig erfaring med avent og diverse andre ting i samme sjanger (tommee tippee skje i turkis feks - ble helt rar i fargen etter at jeg hadde droppa å skylle babymatbollen med gulrotmat før jeg vaska alt sammen).
Gjest 5 andre Skrevet 1. oktober 2009 #6 Skrevet 1. oktober 2009 Lurer på noe selv... Hvordan varmer dere opp maten i Mam flaskene? Jeg har varmet opp i vannbad med de tidligere, og min erfaring var at det begynte å lekke melk i gjengene i ventilen . Erfarte dette både med nummer en og to, har derfor ikke turt å kjøpe den igjen.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 1. oktober 2009 #7 Skrevet 1. oktober 2009 Best å varme opp uten korken på syns jeg - det er sikkert noe med dampen og det der når de varmes (jeg vet ikek, bare antar).
♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 1. oktober 2009 #8 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg har en del av di mam-tutene... og her går alti oppvaskmaskinen og di blir ikke gule slik som avent...
Gjest Skrevet 1. oktober 2009 #9 Skrevet 1. oktober 2009 Sitter med den bruksanvisningen til Mam nå, og der står det bare at delene tåler oppvaskmaskin, men enkeelte maskinvaskemidler kan redusere fargetrykkets holdbarhet. (det vil jeg tro betyr skriften på selve flaska...?) Når jeg setter ting inn i oppvaskmaskinen er det så og si helt rent, alt fra bestikk til tallerkner, så sns det høres så rart ut at det skal ha noe å si for at flaskene blir gule.. Får bare prøve meg fram da, vaske de noen ganger i maskin, så ser jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå