Gå til innhold

Noen med erfaring med bruk av Babysense pustemonitor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på å gå til innkjøp av en. Tulla er nemlig magesover, og jeg engster meg grønn når hun sover. Men eneste mulighet å få henne til å sove på er å legge henne på magen. Føles litt tryggere med pustemonitor ser jeg for meg. Eller er det litt falsk trygghet?

Noen innspill?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt sånn monitor til begge mine barn, det har føltes trygt og jeg har aldri hatt falsk alarm. Det skjer skjelden ved riktig bruk.

Jeg ser ikke på det som en falsk trygghet, men en god investering så jeg også får litt nattesøvn uten å sjekke barna mine konstant.

Gutten min var også magesover, og jenta vår har hatt et par pustestopp pga sprutbrekninger. Dermed har det føltes godt å ha denne monitoren som git beskjed om babyen ikke puster.

Skrevet

Takk for svar! Ender nok med at jeg spanderer en sånn en. Har funnet en på finn, greit å kjøpe brukt tror du?

Skrevet

Jeg kjøpte brukt til jenta vår, den fungerer utmerket! :-)

Skrevet

Hei!

Jeg har også god erfaring med babysense. Min gutt (som nå er 3) var magesover helt fra fødselen av og jeg var kjempenervøs. Så for meg var babysense en trygghet og jeg fikk nattesøvnen tilbake:-)

Det koster en del, tror jeg betalte rett i underkant av 2000 for ny. MIn er brukt i ca 6 mnd og den ligger nå på loftet så kanskje jeg skulle solgt den? Har ikke brukt for den nå lenger.

Lykke til!

Skrevet

Jeg brukte også Babysense til sønnen min da han var liten. Var så redd for krybbeød at jeg ikke klarte å sove, tvang meg selv våken hver gang søvnen kom for å sjekke om han pustet. Følte det mye tryggere med monitor. Opplevde aldri falsk alarm i vanlig seng, men et par ganger i reiseseng. Det kommer nok av at bunnen ikke er fast, slik at det kan bli en glippe mellom madrassen og bunnen. La noen flate bøker i bunnen av reisesengen, da gikk det fint.

Da gutten min ble litt større, brukte jeg den til å varsle når han klatret ut av sengen. Det gjorde han nemlig fra han var 15 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...