Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om noen har noen erfaring med å sende barnet sitt alene med fly? Hvordan fungerer dette? Vi vurderer å sende 7 åringen vår alene med fly, men skulle gjerne hørt litt om hvordan dette foregår rent praktisk :-)

Og så... fnnes det en nettside der man kan bestille flybiletter og får opp billigste/beste alternativ? Må man ringe for å gi beskjed om at barnet flyr alene, elelr kan man hake av på det når man bestiller billett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Alva!

Vår sønn fløy for første gang alene i sommer, tur/retur oslo/stavanger.

Vi var veldig spente....men han har flydd mye med oss før og han bare gledet seg :-)

Du må bestille over telefon, men jeg sjekket priser først på nettet og vi fikk laveste pris. Det er et ekstragebyr som man må betale på ca. 200,-

Jeg er strålende fornøyd med behandlingen og servicen vi fikk.

Jeg fulgte junior om bord, og personalet tok godt vare på han. De fulgte han av flyet og til bestemor. Selv om junior kastet seg i armene på bestemor så ba de pent om å få se legitimasjon. Samme prossedyre på vei hjem, og vi foreldre måtte vise legitimasjon når vi hentet han. De fulgte han ut og vi ble med inn for å hente baggasjen hans. Jeg er så glad for at de er så strenge ang. legitimasjon.

Junior hadde en fin opplevelse og maser stadig vekk på å få ut å reise alene igjen :-)

Lykke til!

Skrevet

Han var 7 år, blir 8 år nå i oktober

Skrevet

Hei

Jenta mi begynte å fly alene da hun var 7. Hun var da veldig flyvandt, og gledet seg masse til å få lov å gjøre det alene. Litt skrekk blandet fryd var det nok. Jeg ringte og snakket med flyselskapet på forhånd og forhørte meg om deres rutiner på dette slik at jeg kunne forberede jenta godt.

Jeg har bare erfaring med Vildanden og Widrø. Der blir barnet fulgt på flyet og godt tatt vare på av flyvertinne. Den som følger barnet blir med gjennom sikkerhetskontrollen og helt til gate. Når de lander så blir barnet fulgt ut i terminalen til den som henter. Er noen skjemaer og slikt man må fylle ut, og den som henter må kunne legitimere seg. Men alt dette får du god informasjon om av flyselskapet. Hos Widerø kan man bestille billett til barn som reiser alene på nett.

Lykke til :-)

Skrevet

Takk for at dere deler erfaringer :-)

Tror dette skal gå bra jeg. Gutten vår er ikke så veldig flyvandt, men har flydd før, sist i mars i år.

Da får vi ringe flyselskapene for å høre med både priser og hvordan de gjør dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...