gizmo78♥ har fått baby:-) Skrevet 1. oktober 2009 #1 Skrevet 1. oktober 2009 Skjønner at det er forskjellige erfaringer, men lurer lell da jeg mest sannsynlig blir satt i gang iløpet av neste uke pga carpal tunnel syndrom. De vil ha meg inn for å sjekke at jeg er litt mer moden før de setter igang.... spent:-)
Mummimamma 09+12 Skrevet 1. oktober 2009 #2 Skrevet 1. oktober 2009 Ble litt nysgjerrig...hva er grunnen til at du blir satt igang pga den diagnosen?
gizmo78♥ har fått baby:-) Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 1. oktober 2009 Har hatt det ganske lenge og min ortoped mente at jeg kunne bli plaget med hendene i ettertid også da det er såpass kraftige smerter.... dessuten har jeg litt høyt blodtrykk, protein i urinen og masssse hevelser så går til hurtig sjekk grunnet svangerskapsforgiftning... så det er vel alt sett i sammenheng...
Beate og lille snuppelure:-) Skrevet 1. oktober 2009 #5 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg ble satt igang sist, en uke over termin pga svangerskapsforgiftning. Fikk først en pille på morgenen, som førte til svake og uregelmessige rier. Fikk en pille til etter seks timer, og riene ble mye sterkere om kom oftere med en gang. Fikk en kraftig blødning, løping til føden med meg hylende i senga, mange leger og en rask sjekk konstaterte at morkaka hadde løsna, men heldigvis bare i kanten så det var ikke farlig. Fikk epidural, hadde masse vonde rier som kom hvert minutt, men hadde kun 2-3 cm i åpning. De neste timene fikk jeg regelmessig drypp for å forsterke riene, mye vurdering frem og tilbake, fortsatt bare 3 cm åpning. Etter flere timer med vonde rier, nye drypp og jeg var kjempesliten. Så skrudde de opp dryppet for å se om noe skjedde, men da sank pulsen til babyen såpass mye at det ble bestemt hastekeisersnitt. Så da ble verdens fineste jente tatt ut litt over kl tre natt til lørdag. Jeg måtte ligge på oppvåking i 40 timer, og det var ikke veldig gøy. Fikk heldigvis ha jenta mi hos meg på dagtid. Og så ble vi belønnet med et familierom fra søndag ettermiddag, det var kjempedeilig!! Jeg håper på en bedre fødsel denne gangen:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå