Gå til innhold

Hjelp!! Katten min har en slags kul i bakhode

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en 1 år gammel hukatt, hu har fått for 11 uker siden et kull på 4, og ble sterilisert for ca 5 uker siden.

Hu er ikke så veldig kjælen, spesielt ikke det å bli løftet opp på fanget og sånt. Men jeg gjorde nettopp dette, og hu var rolig og kosa seg litt. Strøk henne forsiktig over hode, og når jeg kom bakover ca 2-3 cm nedfor ørene på nakken liksom, så kjente jeg en slags kul.

Det virket ikke som om den var vond eller noe, og jeg forsikra meg om at det ikke var en hårball eller noe. Jeg kunne liksom "løfte" kulen litt, virka ikke som den satt fast i henne på en måte om dere skjønner? var som om det var noe under huden hennes, en slags byll eller noe? den var ca 1 cm kjukk, og kanskje 2 cm bred.

Please kan noen hjelpe? tror dere hun er syk?

Kan ikke si hun har virka noe særlig unaturlig slapp, men hun spiser mye og virker alltid sulten nesten. Men hun har fin vekt :) Hun har siden steriliseringen vært slappere enn vanlig, men det er jo normalt.

Vil nok ringe dyrlegen imorgen ang dette, men hva tror dere det kan være? Noen som har opplevd noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det kan være en kjertel, det kan være hva som helst. ta henne med til dyrlegen å få det sjekka.

Skrevet

Kan jo være at det har sittet en flott der som han har klødd bort å det sitter rester igjen inni...min katt fikk det noen ganger... men lurt å få det sjekket:-)

Skrevet

hei!

Hvis hun er utekatt, kan hun ha vært i slosskamp og blitt klort. da kan de ofte få en betennelse under huden som utvikler seg til en byll. Noen ganger forsvinner de av seg selv,men ofte må de snittes opp hos veterinæren og tømmes. Det kan også være en hoven kjertel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...