Anonym bruker Skrevet 30. september 2009 #1 Skrevet 30. september 2009 Hei alle sammen, jeg har ammet i 2 uker nå, altså siden min datter ble født. men hun har vært veldig urolig og grinete.. for å utelukke at hun kan få for lite melk kjøpte jeg en avent elektrisk pumpe,,, synes det går ganske langsomt og ene brystet har halvparten så mye melk som det andre.. Noen med pumpe erfaring her???
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2009 #2 Skrevet 1. oktober 2009 Jepp, har pumpe-erfaring. Hvor mye som kommer ut når du pumper sier ikke nødvendigvis noe om hvor mye barnet får i seg når du ammer. Hos oss kom det bare bittelitt når jeg pumpet (prøvde 4 ulike pumper med samme resultat) mens babyen ble fullammet til 6 mndr og lå alltid over snittet på vektkurven, samt at han innimellom gulpet og da kom det mengder med melk ut. Det var stor forskjell på hvor mye brystene mine produserte, det ene var sikkert dobbelt så effektivt som det andre. Kunne etterhvert se at det ble en viss størrelsesforskjell på selve brystene også. Det kan hjelpe å være bevisst og prøve å få babyen til å ta mer av det "dårligste" brystet. Generelt tips, se på ammehjelpen.no Masse god informasjon der! Lykke til!
Makko med to små gutter Skrevet 1. oktober 2009 #3 Skrevet 1. oktober 2009 Som hun over her sier, det er ingen sammenheng mellom hva du får ut når du pumper og når du ammer. Vil anbefale deg å be legen skrive ut en nesespray som hjelper på utdrivingsrefleksen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå