Gå til innhold

Jeg er 170 cm og 80 kilo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter fødselen for tre mnd siden er altså situasjonen slik... Blir deprimert av det. Var 70 kg før fødsel. La på meg 19 kg og har altså bare gått ned 9 kilo siden fødsel. Alt i løpet av de første to ukene. Hvorfor går jeg ikke ned? Æsj:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ta det med ro :) jeg måtte vente 15 mndr før mesteparten av fødselvekta var borte ;) Kroppen hopper og spretter litt mtp vektnedgang etter fødsel, slik er det bare:) Men tenk som slik, nå går vi kalde tider i møte, og man kler deg som regel varmere og mer enn på sommeren, så da har du et hav av muligheter til å kle vekk de ekstra kiloene;) Verre hvis dette var midt på sommeren!

Skrevet

jeg har også hatt det slik etter fødsel.. gått ned sååå sakte!! Men kiloene har gått av, saaakte men sikkert! så prøv å ikke stress med det. hold deg i bevegelse og kutt ned på litt sukker og fett dersom du tyr til litt snop og sånt :) så kommer kiloene til å forsvinne :) hos meg var forøvrig stoffskiftet for lavt, så jeg måtte starte med medisin da.. men tror ikke det trenger å være noe feil altså.. men hormonene henger lenge igjen i kroppen, og du skiller jo ut sånne amme-hormoner også.. jeg tror hos noen, inkl meg selv, kan kanskje dette gjøre at kroppen holder litt på veske.. virket som om de siste kiloene slapp etter jeg sluttet ammingen..

Skrevet

Jeg er like høy og like tung som deg, og er 3 mnd siden fødselen her også.

Men jeg gikk opp vesentlig mer enn deg, var oppi 99 kg! Så det var vesentlig mer å ta av her :-)

Og selvom man har litt ekstra her og der, syntes jeg ikke 80 kg er så altfor mye. Man er litt kraftig liksom :-)

Men du har jo god tid, og det er jo faktisk ikke mye med 3 mnd. Ikke mange som er tilbake der de var før de ble gravide 3 mnd etter fødselen, da! Og du må nok regne med at kroppen kan ha forandret seg litt også.

Så ta det med ro, spis bra og gå turer og kos deg med den lille. Den blir jo snart mer aktiv også, så da får du opp tempoet du også :-)

Skrevet

Kari JAqueson sa at hun brukte 2,5 år på å komme seg HELT tilbake..Så det er håp for alle..ikke tenk på vekt og cm..Det er mitt mantra til dere her inne føler jeg...Begynn og spis sundt og tren for VVELVÆRE sin del.FOr å holde deg frisk, få energi og sett deg mål som å greie å gå/jogge ei løype på så kort tid, på å greie 30 push-ups på strake ben før påske, hoppe 50 harehopp uten pause før jul osv osv..Dette er mål et er lett og jobbe mot, lette o gmåle og gjør GODT for deg..Noe å gå ned i vekt ved å spise mindre ikke er.Spis nok, sundt og skei ut en kveld eller maks to i uka. Tren, tren og tren.Ikke for vekt og sm, men KJENN hvor godt det er ETTER økta,- hvor sterk kroppen faktisk er UNDERVEIS:.når man føler for å gi opp, så har kroppen fortsatt MYE på lager..DET er en deilig følelse og kjenne, vite og noen gang teste ut..

La vekt være vekt, cm, være cm..Helse og sunnhet og langt, godt liv er alfa og omega..Da vil normalvekt komme så smått om senn..

#3mndr er derimot lite..Hadde gått ned 15 av 36 kilo jeg da..Hadde 10 kilo igjen 3 år etter fødsel :o) Men nå har jeg to barn og er i bedre form enn aldri før :o) koser meg med god og sunn mat, skeier ut to kvelder i uka (og ved spesielle anledninger) og trener fordi jeg ELSKER det....Og vekta, den var det samme i går, som da jeg sjekket for snart 1 år siden..Uten å gjøre noe for det :o) Ltt tyngre enn før jeg fikk førstemann, men det er 10 år siden,- og cm..De er nok mindre enn på 15 år...

Skrevet

Jeg la på meg ca 17-18 kg i begge mine svangerskap. Da var dette veid helt til slutt i svangerskapene, så ungen var "med" i vekten.

Rett etter begge fødselen forsvant ca 11 kg fra "med" ungen, til uten. Sånn de første ukene.

Og etter begge svangerskapene gikk det ca 1 år hvor jeg ikke gjorde noe for vekten, til det begynte å forsvinne av seg selv. Og etter ca 1,5 år var jeg tilbake i normalvekt etter begge svangerskapene, og da uten å gjøre noe for det.

Skrevet

3mnd er ingenting :-) Jeg fullammet til 6mnd og opplevde at når melkeprod var på topp rundt 5-7mnd (ved 7mnd kunne jeg fint pumpe 400ml pr gang! , mot kanskje 120ml ved 3-4mnd) hjalp dette veldig på å gå ned i vekt. Desverre gikk stoffskiftet mitt rett vest (har hatt problemet lenge) så jeg la på meg 7kg på veldig kort tid etterpå. -Nå er jeg sakte men sikkert på vei tilbake, men er i ganske god form, så det er helt ok ;-)

Men som 2søtesmå sier, trent, lev sunt og fokuser på hvordan du føler deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...