Kokkeli nyter våren:) Skrevet 30. september 2009 #1 Skrevet 30. september 2009 Hva hadde du brukt pengene til, om du hadde fått denne beskjeden?
Kulå Skrevet 30. september 2009 #2 Skrevet 30. september 2009 Jeg har så lyst på nytt og større kjøkken så hadde nok blitt det iallfall. Ellers: Reise, pusse opp 2.etasjen(noe som vi aldri kommer igang med: ( ), penger til barna... Nytt tak på huset trenger vi foresten også.. Kjelleren trenger et løft(et stort et) etc etc........ 1 mill hadde nok forsvunnet fort hos meg.... Jeg vant foresten på jokern i helga, dog laaaaaaaangt fra millionen, 30 kr, hihi ; ) Enn du da?
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 30. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 30. september 2009 Mye av det samme som deg. Jeg hadde pussa opp kjelleren. Fått folk til å gjøre det i stedet for at vi skal gjøre det selv. Det og oppe i andre etage. Der er vi jo godt i gang selv, men hadde leid folk til å gjøre resten. Hadde kjøpt meg en ny bil. Slik at vi hadde to biler. Hadde tatt oss en flott reise til våren til varmere strøk!! Hadde satt av penger til barn og oss selv. Hadde bygget oss en garage. Penger forsvinner fort..
Kulå Skrevet 30. september 2009 #4 Skrevet 30. september 2009 Jeg hadde også fått folk til å gjøre jobben for oss, og da forsvinner jo pengene kjapt.. Er jo ikke akkurat så lave timepriser de opererer med...
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 30. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 30. september 2009 Nei det kan du si!! Time prisene er svimlende høye. Og når jeg så dem her på en jobb for noen år tilbake. Så gjorde de ikke akkurat noen imponerende jobb (de som kledde huset vårt), og hadde jo så med pauser at jeg nesten ble litt skremt. Da var jeg glad for at vi hadde fastbestemt pris på forhånd og ikke betalte pr time. Har for øvrig ikke brukt de igjen allså.. Vil gi ett tips til alle som skal bygge/ pusse opp og slikt og trenger håndverkere. Kan spare tusenvis av kroner. Når vi skulle bygge altan spurte vi etter fastpris hos flere forskjellige snekker firmaer. Og prisen variert fra 50.000 til 80.000 kr. Det er masse penger og spare!! Når vi satte inn strøm her i huset (helt nytt strøm-nett) så betalte vi under 30.000 for jobben. Har hørt om andre som nesten har betalt 100.000 for omtrent samme jobb. Likeså med rørlegger også.
Ranveig R Skrevet 30. september 2009 #6 Skrevet 30. september 2009 Kanskje betalt ned litt av huslånet + studielån? Hadde nok og sett ein del inn på BSU til kvar av ungane.
Not a quitter ♥ mamma til to♥ Skrevet 1. oktober 2009 #8 Skrevet 1. oktober 2009 Ingen tvil....jeg hadde betalt ut all gjeld som står igjen.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter #9 Skrevet 1. oktober 2009 Hvorfor hadde du det? For å få bedre råd hver mnd? Jeg hadde ikke betalt ut noe i gjeld jeg. Men hadde spart nok til at jeg hadde penger fra den millionen som jeg kunne bruke til dagligdagse ting som mat og klær.
Not a quitter ♥ mamma til to♥ Skrevet 1. oktober 2009 #10 Skrevet 1. oktober 2009 Fordi jeg har en del gammel råtten gjeld jeg sliter med fordi jeg var idiot økonomisk tidligere og jeg kommer meg ikke av flekken + at jeg har en del studielån jeg gjerne skulle hatt av skuldrene og. Så ja for å få litt mer å rutte med og for å kunne kjøpe hus i stedet for å leie.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter #11 Skrevet 1. oktober 2009 Ja da skjønner jeg det. Skjønte bare ikke helt hvorfor du ville betale ut lån for å ta opp nytt lån for å kjøpe deg hus. Men skjønner jo nå da:) Håper det ordner seg for deg. Kjedelig og slite med slikt fra tidligere. Har du vært i banken og fått hjelp av dem? kanskje du kan søke om rentestopp på studiet lånet? Eller andre slike ting?
Not a quitter ♥ mamma til to♥ Skrevet 1. oktober 2009 #12 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg har vært heldig og fått hjelp av arb.giver til det meste. Banken vil ikke hjelpe slike rotehuer som meg desverre blir man stemplet og da blir alt vanskelig å komme ut med mindre man har familie som stiller opp, noe jeg ikke har. Jeg har vært utrolig heldig med arb.giver som har gitt meg en håndsrekning og gitt meg priv lån som jeg betaler på hver mnd. Studielånet er gått for langt så staten har tatt over, men det betyr bare at jeg får et fast trekk på det. Det straffer seg å være tosk på økonomi og ikke tenke på det før det er forsent, men man lærer så lenge man lever og jeg vet hvilke feller jeg aldri skal falle i igjen. Jeg er glad jeg ikke kommer lett ut av det egentlig, på den måten lærer jeg på den harde måten og må jobbe hardt for hvert mål jeg vil nå. Alt ordner seg til slutt, det tar bare litt lengre tid noen ganger
blond Skrevet 1. oktober 2009 #13 Skrevet 1. oktober 2009 Det var nytt for meg: visste ikke at man kunne spare i BSU for barna. Takk for tips!
blond Skrevet 1. oktober 2009 #14 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg ville kjøpt ny bil, gitt penger til noen som trenger det mer enn meg, betalt noe på huslånet og beholdt resten som egenkapital til den dagen vi trenger det.
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 1. oktober 2009 #15 Skrevet 1. oktober 2009 nedbetaling oppussing nybil og kanskje litt startkapital på en ferieleillighet:)
Poteto Skrevet 1. oktober 2009 #16 Skrevet 1. oktober 2009 HUS! vi trenger hus! ny bil, den blei ødelagt i dag! å sparekonto til jenta!
Jojo x3 Skrevet 1. oktober 2009 #17 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg ville satt inn endel på sparekonto til ungene, kjøpt en ny bil (som virker), gitt noe til mine foreldre slik at de kunne kjøpt hus i nærheten av oss og så ville jeg gitt til de som trenger det mest, et eller annet prosjekt i u-land.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå