Mina™ Skrevet 30. september 2009 #1 Skrevet 30. september 2009 Håper noen kan gi meg noen ideer til hva jeg kan lage i en overraskelse fest med ca 15 stk Enkelt og godt takk takk!!
fjollefrua Skrevet 30. september 2009 #2 Skrevet 30. september 2009 Tapas... Koldtbord med mye snacks... Spekemat... Hjemmelaget pizza... Diverse pasta med forskjellige kjøttsauser... MEn koldtbord er nok favoritten... Kan lage masse snacks, og mesteparten kan gjøres klart på forhånd... Roastbeef, kylling i mange varianter, karbonader, reker, cabaret, potetsalat, pastasalat, nam nam...
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 1. oktober 2009 #3 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg hadde nachos i min egen 30-års dag. Slo ann det. Hadde hjemmelaget guacamole ved siden av. Lett å lage til mange, tar kort tid og "alle" liker det. Nam, nam! Jeg bruker kvernet kjøttdeig av svin eller storfe, eller karbonadedeig. Jeg steker løk, paprika, hvitløk og rød chilli i panna først. Så steker jeg kjøttdeigen sammen med dette. Tilsetter så tacopulver og vann, og gjerne bønner i chilisaus e.l. Legger dette oppå nachos-chips i en ildfast form og gratinerer med ost på toppen. Guacamolen lages av modne avacado (ca.1 stk til 2 pers), sitronsaft, rød chilli, hvitløs, salt og pepper. I tillegg til dette serverer jeg kuttet purre, mais, rømme og salsa som garnityr ved siden av.
Snuttemor Skrevet 1. oktober 2009 #4 Skrevet 1. oktober 2009 Tapas og koldtbord er enkelt og mye kan forberedes i forveien. Jeg går ikke av veien for å lage noen quiche heller da disse kan serveres varme eller kalde. Disse kan også forberedes i forkant. Serveres med ferske baguetter og en god salat til. Av andre forslag er jeg veldig glad i supper som serveres med godt brød og smør til. I boka til Tom Victor Gausdal - Husmannskost finnes en knallgod tomatsuppe. På Aftenposten sine sider finnes en knallgod fiske suppe: http://dinmat.aftenposten.no/Finn-oppskrifter/Oppskrifter/Supper/Fisk-og-skalldyr/En-annerledes-fiskesuppe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå