Gå til innhold

Dette med "maserier"...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser stadig at dette med maserier blir nevnt. Hva menes med det? Har spurt på føden, men de sa at dette var et begrep de ikke hadde noe forhold til, og som de ikke brukte.

Dette er ikke et begrep som jeg hørte om sist jeg var gravid, men det er jo noen år siden.

Jeg regner med at begrepet betyr noe i likhet med kynnere, eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter litt for dette lurer jeg også på. Vil også tro det er kynnere som kommer litt oftere enn kynnere normalt gjør....men er langt fra sikker.

Skrevet

vist eg har forstått riktig så er maserier kraftigere enn kynnere. Det er vel rier som ikke gjør noe videre i fødselen. Dvs. at du har rier uten at det egentlig skjer noe mer. Har eg missforstått helt?

Skrevet

Men, rier uten at det skjer noe mer, er ikke det rett og slett kynnere?!

Leste i en fagartikkel at man jobbet for å fjerne uttrykket "maserier", og da må det vel bety at begrepet dekkes av noe annet?

Mystisk...

Skrevet

Spurte om dette på føden her om dagen og hun sa det het mase rier og ikke maserier, og det er litt sterkere kynnere som kan minne om rier men som kommer i hytt og gevær uten noen form for regelmessighetMen de kan også være mye kraftigere og vondere enn kynnere. navnet Mase rier fordi det er masete stimete, og ikke noe konkret

Skrevet

Vel, jeg er ganske sikker på at den riktige skrivemåten er å skrive det i ett ord, men jeg er mer usikker på nytten av begrepet.

Uansett, dette er mitt tredje svangerskap, og jeg har hittil enten hatt kynnere eller ekte rier. Har altså aldri vært borti maserier, så derfor var jeg litt spent på andres erfaring.

Skrevet

jeg kaller kynnere som er vonde(altså mer enn at magen strammer seg) for maserier. Det er altså kynnere m/smerter i rygg/mage men som ikke er fødselsrier:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...