Brokade Skrevet 30. september 2009 #1 Skrevet 30. september 2009 Noen som kjenner til om det har blitt foretatt tester av ullklær for barn? Er så mye å velge i og variabel pris, at det ikke er enkelt å velge. Nøstebarn som det reklameres på siden her, synes jeg er dyre..
Belladonna med to gutter Skrevet 30. september 2009 #2 Skrevet 30. september 2009 Jeg har ikke sett noen skikkelige tester, annet enn hva mitt barn har hatt!! Vi kjøpte ull fra nøstebarn, janus, Cubus og H&M sist vinter. Alt fra nøstebarn ser like nytt ut, etter gudene vet hvor mange vask, og alt fra Janus er ok. Det fra H&M og Cubus har jeg måttet kaste. Så herretter blir det mest Nøstebarn, så kan nestemann få brukt de også! Så ser på det som en investering!
sofimone Skrevet 30. september 2009 #3 Skrevet 30. september 2009 når det gjelder ullklær, så har ikke merket så mye å si. jeg har ullklær fra lindex, h&m, janus, joha, troll, ullvang, devold, nøstebarn, europris, cubus, og noen til jeg ikke husker navnet på. det kan være litt forskjell på tykkelsen, men det er også greit så man har litt å variere i. men styr unna ullklær med bomull på innsiden, kjøp helst ikke ull/bomull blanding i det hele tatt. derimot kan det godt være ull blandet med andre tekstiler, f.eks polyester, silke osv.. men da må ullprosenten være på minst 60% for at egenskapene til ulla skal være til nytte. merinoull er nok det beste, både i kvalitet og når det gjelder kløfrihet. men jeg syns "vanlig" ull virker like god. det meste man får kjøpt nå er myk ull, men jeg pleier alltid å sjekke når jeg skal kjøpe ullklær eller ullgarn, om det stikker mot halsen min..
gutteklubben grei Skrevet 30. september 2009 #4 Skrevet 30. september 2009 Jeg har testet (tre barn) Sparkjøp, de stripete : holder seg fint i vask men er utrolig trange i halsen og passer ikke mine barn (med helt normale hoder ;-) Sparkjøp, Tom & Trine, ensfargede bodyer: myke og gode, holder "fint" i vask og er romslige. Blir lett hull rundt der knappene er i skrittet på bodyer.. Cubus, årets nye kolleksjon, stripete eller ensfarget: Holder seg fint i vask, faste i fasongen, litt små i størrelsen men knapper i halsen. H&M: fjorårets, vet ikke om de er like iår : greie, men tøyer seg, en runde i tørketrommelen og de kan kastes (kantebåndet går i oppløsning) vet de ikke SKAL i tørketrommelen, men det hender jo at noe smetter unna ;-) Janus dress/body/strømpebukser: helt topp, gode passformer, holder bra i vask NameIt strömpebukser i ullblanding: nupper etter første dag og krymper i vask. Tåler bare 30 grader, på 40 grader tover de seg (ja det står 30 grader på vaskeanvisningen, men det hender jo også her at det blir feil ;-) Kommer ikke til å kjøpe mer av NameIt, men derimot janus og Cubus mener jeg er gode kjøp.
Brokade Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 1. oktober 2009 Takker for tilbakemelding :-) Har noen av dere prøvd "glade barn" ulltøy som de selger på Wearhouse? Vi har faktisk noe ullklær med bomullsinnside.. sikkert ikke så bra som rent ull, men må da være bedre enn rent bomull? Må ta turen ut å shoppe ullklær i helgen.. får ta turen på Reflex og Wearhouse tenker jeg :-) Ull innerst (genser, stillongs) og fleece ytterst må vel være bra for barnehagehverdager? Må innrømme at jeg har kjørt rent bomullsundertøy til gutten min forrige vinter med ull ytterst... men man lærer jo... er så redd for at det skal klø... hatet ull selv som barn :-)
Snuttemor Skrevet 1. oktober 2009 #6 Skrevet 1. oktober 2009 Har heller ikke sett noen tester av ullklær utenom egen erfaring på mine 2 barn. Nr 3 er på vei og jeg har derfor kjøpt de merkene jeg var mest fornøyd med til de to eldste: H&M: synes disse mistet fasongen og ble kun brukt til ett barn, Ikke så god slitestyrke, så det meste ble kastet før nr 2 fikk bruke det. Cubus: Samme som H&M, men liker ikke at de har bomull på innsiden. Janus: God kvalitet, dette tøyet har kunnet gå i arv fra nr 1 til nr 2 og noe er nå sendt videre til tanteungen min. Nøstebarn: Suveren kvalitet, dette er nå brukt av mine 2 barn + tanteungen og er fortsatt like fint. Har fått dette tilbake og planlegges brukt på vår nr 3. Selv om disse plaggene er dyre synes jeg det er økonomi i det iom at så mange har kunnet bruke det. Joha: Godt fornøyd med disse ullklærne også, men har ikke hatt så mange plagg. Troll: Veldig god kvalitet, disse har kunnet gå i arv og holder godt fasongen etter vask. Europris: Trange i halsen og har derfor raknet. Anbefales ikke, men var billige. Devold: Litt tykkere ull, men suveren kvalitet. Det var vel det jeg har testet hittil.
AmExx Skrevet 1. oktober 2009 #7 Skrevet 1. oktober 2009 Devold er min favoritt, veldig god holdbarhet. Også er det det jeg selv bruker og selv er mest fornøyd med! De har salg på Devold til barn på G-sport nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå