Nikki 75 Skrevet 30. september 2009 #1 Skrevet 30. september 2009 Er 15+3 nå, og har ikke lagt på meg siden jeg fant ut at jeg var gravid. Men likevel har jeg blitt mye tjukkere! Hvordan har det seg? Magen er flat nederst, men jeg er tjukkere rundt livet og også rundt brystkassen - har gått opp to størrelser i OMKRETS, ikke cup. Jeg blir så sinna - ser ikke gravid ut, bare tjukk og ekkel. Har aldri vært noen sylfide, er rundt 10 kg overvektig i utgangspunktet, men likevel!
Nikki 75 Skrevet 30. september 2009 Forfatter #2 Skrevet 30. september 2009 Lagt på meg i kilo, mente jeg selvfølgelig.
Gjest Skrevet 30. september 2009 #3 Skrevet 30. september 2009 Hhe, nei kroppen er rar La også på meg "i bredden" med førstemann. Er ganske smal i utgangspunktet, så ble veldig sjokkert over å gå fra 70 til 85 i BH-omkrets på bare noen mnd... Gå seg heldigvis der... Men det er enda tidlig svangerskapet for deg, du blir nok mer proposjonert etterhvert! Ikke fortvil
Nikki 75 Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 1. oktober 2009 Takk for svar! Håper også at det gir seg i bredden nå - og at proporsjonene kommer etterhvert! Glad for mammaklær, selv om det dessverre ikke er på grunn av gravidemage at jeg trenger dem.
turbomamma *fødte 21.mars* Skrevet 1. oktober 2009 #5 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg tror det kan ha noe med at livmora presser innvoller opp (men det er en privat teori, aner ikke om det stemmer). Jeg ser i alle fall på meg selv at det er mest mage langt opp.
mamman til to gutter Skrevet 1. oktober 2009 #6 Skrevet 1. oktober 2009 Man blir feit før man ser gravid ut og jeg har heller aldri klart å finne logikken i hvor jeg blir feit før magen kommer. Jeg er med på den teorien en annen kommer med at livmoren dytter ting rundt omkring selvom den ikke er så stor at man ser gravid ut. Det er bare å holde ut, plutselig kommer gravidmagen også og da tar det ikke så lang tid før du skulle ønske den var litt mindre sånn at den ikke er sånn i veien hele tiden:-)
_Amanda_ Skrevet 2. oktober 2009 #7 Skrevet 2. oktober 2009 Hehe.. Jeg er bare 15+2 og gleder meg alle rede til å få den gamle kroppen min tilbake! Litt tidlig å begynne å tenke på det nå kanskje, i og med at det er 25 uker igjen (det er ikke mulig!!), men jeg har så smått begynt å planlegge hvilke grep jeg skal ta. Hehe. Jeg er 27 år og venter mitt første barn, og har lenge tenkt at det holder med ett barn for meg, så da blir det liksom litt ekstra motivasjon i det å være "ferdig" med fødsel, og legge grunnlag for en sunn, slank og sterk kropp i lang tid fremover. (For alt jeg vet sitter jeg der som 35-åring med nummer tre på armen, men om jeg tar utgangspunkt i det jeg tenker og føler nå så føles det bra med ett.) Det er rart hvordan opplevelsen av å være gravid ble så annerledes enn det jeg hadde forventet. Jeg hadde lenge trodd at det skulle være en periode hvor jeg bare strålte av lykke, tok maksimalt godt vare på meg selv (jeg spiser sunt og godt, men jeg har ikke et økologisk kosthold med hjemmepresset juice og morgenyoga), og fikk gjort alt det jeg ikke hadde energi til når livsstilen bestod mer i festing og reising. Men den gang ei. Jeg har egentlig vært ganske sliten frem til nå i svangerskapet, det sosiale livet mitt har forandret seg mer enn jeg hadde tenkt. Svangerskapet føles mer som en ventetid enn en lykketid, og jeg føler at de kroppslige forandringene gjør meg litt uattraktiv. Så her sitter jeg, en avholdskvinne med stamina frem til kl 23 på en lørdagskveld, småtjukk og ventende. Jeg vet at det som venter meg er noe helt vidunderlig, men jeg må innrømme at graviditeten i seg selv ikke er noe jeg fryder meg over.... GLEDER MEG til den dagen jeg kan ha på meg pre-graviditets klær, og trille vogna stolt i oppoverbakke, med sommersola i ansiktet!
Nikki 75 Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 2. oktober 2009 Amen til det, Amanda! Har jo hørt at 2. trimester er tiden man skal gløde osv, men jeg merker ikke noe til det foreløpig...
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 2. oktober 2009 #9 Skrevet 2. oktober 2009 Så fort babyen er ute skal jeg garantere deg at du vil savne magen og sparkene fra den lille der inne. Bare vet til den tydelige lille gravide kulemagen kommer. Da tror jeg ganske sikkert at du får en annen opplevelse av graviditeten. I alle fall gjorde jeg det første gangen, og her sitter jeg og venter nr.3 som 30-åring.
Gjest Skrevet 2. oktober 2009 #10 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg føler meg tykk og feit. Jeg er 25 uker på vei. Jeg har helt merkelig mage. Jeg er litt større over navelen enn under navelen. Magen over navelen er mer fast. Under navelen er det mer hengemage. Når jeg legger meg ned, så flater mye ut. Jeg ser det er en kul der. Da jeg var hos jordmoren sist og hun målte SF målet, så lå jeg innenfor det grønne feltet. Jeg føler fortsatt at magen kan være litt mindre på morgenen enn kvelden. Jeg håper jeg kommer til å se meg gravid ut etter hvert og ikke bare tykk og feit.
vann123 Skrevet 3. oktober 2009 #12 Skrevet 3. oktober 2009 Bare så det er sagt, så begynner du ikke å savne magen med en gang ungen er født - for den er der enda en stund etter fødselen :-) Jeg traff en kollega da jeg var på vei hjem fra sykehuset med nr. 2 og han så på magen min og sa at du kan ikke ha lenge igjen! Da satt babyen i bilen i bilsetet sitt, og jeg skulle sette meg inn med bagen min og kjøre HJEM fra sykehuset... Venter nummer tre nå, og har diger mage allerede, er 18 uker på mandag, og fikk allerede nå en kommentar fra en ukjent om at jeg kan da ikke ha lenge igjen! Fem måneder er leeenge! Nuvel, jeg tar det ikke til meg og blir ikke lei meg, har vært gjennom dette før og gleder meg til å utnytte "bloddopingen" som følger med graviditeten til å trene meg til mitt livs beste form etterpå!
07+10+11 Skrevet 3. oktober 2009 #13 Skrevet 3. oktober 2009 Så godt å høre at jeg ikke er alene! Jeg er også bare tjuk og feit, ikke gravid og fin i det hele tatt. Er 12+5 og jeg ser ikke gravid ut. Ser bare ut som jeg har lagt meg ut rundt livet, liksom. Og det at gravide gløder?!! Ikke noe glød her, i alle fall. Huden er feit, hver dag er en bad hair day, og selvfølelsen er på bånn. Gledet meg sånn til 2.tri, for da skulle jo alt bli så bra - uten at jeg merket noen enring, liksom. Med nr 1 var jeg ikke sånn her i det hele tatt, da var jeg gravid og fin, da. Nå er jeg bare feit. Æsj.
SivMaria Skrevet 3. oktober 2009 #14 Skrevet 3. oktober 2009 Du som nevnte "bloddoping", tell me more!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå