Gå til innhold

Har dere mye vondt i magen?


nurket4a

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har en del ubehag, men ikke spes vondt. Er også veldig oppblåst, så det er jo vondt i lengden.... Tror nok det er normalt, men har du veldig vondt kan det jo være greit med en sjekk, så slipper du å tenke på det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Her er det veldig av og på... Noen dager kjenner jeg det godt og andre dager kjenner jeg ikke noe. I begynnelsen var det veldig mye stikking og murring.

 

Når du sier vondt i magen, er det i livmoren du tenker på da, eller er det andre "vondter"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har VELDIG vondt i magen. hadde vondt ca to uker før jeg fant ut jeg var gravid og etter jeg fant ut av det, har det bare økt på. har blitt skremt av de som snakker om spontanabort. måtte fortelle sjefen min og hun og snakket om det. endte til slutt hos legevakten. lå på badegulvet og grein av smerte når det sto på. smertene kommer og går. kjennes som veldig sterke menssmerter. og i går tok jeg kontakt med en privat klinikk hvor jeg fikk ultralyd. alt okei med babyen min :-) fikk se hjertet banke <3 (var vel verdt de 800 kronene det kostet...)

noen får bare mer smerter enn andre visstnok...... nå går det utover jobben min...ikke noe kjekt. hadde tenkt å vente med å fortellle det, men nå tvinger det seg frem av seg selv når jeg må gå fra jobb med smerter. jeg er en person som aldri pleier å være syk, så kolleger reagerer jo og spør hva som feiler meg.....

jeg er førstegangsgravid. 7 uker i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tok du ultralyd til 800 kroner? Jeg lurer på å ta en for å berolige meg selv og syns det er så dyrt på volvat der jeg har vært (1200). jeg bor i oslo da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt masse vondt i magen. da snakker vi smerter. Slik at jeg ikke har klart å gjøre noe. Men det ga seg for ca en uke siden når jeg var rundt 8 uker på vei.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kanskje det e håp for meg og da, at deg gir seg snart. lå og grein og hyperventilerte her i dag morges. har en jobb som ikke er basert på å sette seg ned så mye akkurat, så tanken på å gå i dag, var ikke så festlig. så nå ligger jeg her på sofaen....dette her er jenta som aldri er syk......sist jeg var hos legen pga sykdom, var jeg vel 8-9 år eller no....hehehe. fy søren, kjeeeeeeedelig å vær hjemme fra jobb da, men jeg kjenner jeg klarer ikke tanken å være der borte når "krampene" setter i gang.

 

800 kr for ultralyd, da må du komme deg over på vestlandet....men syns nå det var dyrt nok jeg da.....men så har jo ikkje jeg peiling da....første gang for meg dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i niende uke og også ca fem dager før jeg skulle hatt mens, det kjennes!

 

Strekker i livmoren og murrer i hele systemet... Håper det gir seg snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vondt i magen... Jeg bare sliter med VELDIG ømme bryster.. klarer ikke ligge på magen engang ..

 

Men skal visst være normalt med slike ''murringer'' i magen..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har en del stikninger, verking og murring.Er så ekkelt. For symptomer på et friskt svangerskap ligner veldig på symptomene på SA. Har hatt to SA of en MA, så her har jeg flyttet inn i "Worryville" !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå, har så innmari mensensmerter nå.. klarer ikke tenke noe annet enn at jeg kommer til å miste.

 

De smertene dere har er det akkurat som mensensmerter? Det er det jeg har nå, men tidligere i dag hadde jeg mer verking og stikninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også masse vondt i magen, men det er pga luft har jeg funnet ut. Frukt skal ikke inntas i denne kroppen noen gang igjen!! Var livredd her en natt for at ungen og alt skulle gå fyken=/. Jeg er i uke 9 så var ganske redd når jeg hadde så vondt i magen at jeg bare lå å vred meg i smerte og ikke klarte og bli kvitt det. Men så kom jeg på at jeg hadde spist endel ananas kvelden før. Ikke begynt og blød så da sitter h*n vel der ennå=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde masse vondt i magen, var på legevakten en tur og legesenteret en tur to dager etterpå. Jeg våknet midt på nettene opptil flere ganger å krøp meg samen og gråt av smerte.

Dette skal vistnok være helt normalt ble jeg fortalt på gynokologisk avd. på sykehuset også av legen min i ettertid. Er nå i uke 9, å kjenner ikke lenger smerter noen plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt myyyye vondt i magen!! Har flere ganger måtte legge meg på senga i fosterstilling å slappet av fordi jeg har hatt så vondt og tenkt at dette ikke kommer til å gå bra..Den siste uken har jeg ikke hatt noe vondt i magen, men endel smerter i korsryggen.. Har vært til legen og alt står vist bra til med meg :)

 

Og det er vist helt normalt å ha vondt, dette er så individuelt at tror ikke du trenger å bekymre deg ;)

 

Men en liten ting jeg lurer når jeg leser alle svarene: Når dere skriver at dere er i f.eks; uke 6, er det slik at fosteret er 6 uker og dere i svangerskapsuke 8? Eller tar dere med de to ukene fra siste mens slik at fosteret er 4 uker?

 

Jeg har forstått det slik at jeg skal "telle" med de 2 første ukene, men legen min vil kun forholde seg til hvor mange uker fosteret er..

Blir litt forvirret jeg altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt det sånn flere ganger jeg også.. Du er ikke alene :)

Men jeg er vist i topp form sier legen.. Men man blir jo fortvilet, og for ikke å snakke om hvor fortvilet samboern min blir.. Han vet ikke hvor han skal gjøre av seg når jeg har vondt... hehe, neste litt komisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teller fra første dag i siste mens. Altså mors uker og ikke fosterets.

Har ikke hatt så vondt som mange av dere over her skriver. Har vanlig mensensmertevondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...