Gå til innhold

Er du en god mor? Hvorfor?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det som gjør at du er en god mor? Hva er en god mor i dine øyne.

Hvilke verdier og menneskesyn ønsker du å gi dine barn?

Hva gjør du for å skape harmoni i deres oppvekst.

Respekterer du barnet ditt som det unike mennesket der et, uavhenging av dets eventuelle feil og mangler?

 

Hva er en dårlig mor i dine øyne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er en god mor fordi jeg er omsorgsfull og kjærlig mot barna mine. En god mor er en trygg og stabil person som ungene kan stole på at alltid vil være tilstede for dem. Barn skal alltid føle seg elsket, og vite at uansett hva som skjer kan de komme hjem til mamma og hun vil elske dem for den de er.

 

Jeg ønsker at barna mine skal bli inkluderende og omsorgsfulle, at de skal respektere andre og ha empati med de som har det vanskelig.

 

Vi har et harmonisk og rolig hjem hvor alle (også mor og far) behandler hverandre med respekt. Alle har en stemme og krav på å bli hørt, men vi må ta hensyn til hverandre så alle i familien har det bra. Vi skriker ikke til hverandre, men det er lov til å bli både sint, lei seg og frustrert og fortelle om det.

 

Ja, jeg elsker og respekterer barna mine for det det er, med gode og mindre gode sider. Vi er alle bare mennesker, og vi må være tolerante med hverandre. Ingen er perfekt, heller ikke jeg, men ungene elsker meg uforbeholdent, akkurat som jeg elsker dem.

 

En dårlig mor ser ikke barna sine, og er mer opptatt av å dekke sine egne behov.

Skrevet

Jeg elsker barna mine og gir uttrykk for det. Jeg mener at en god mor er en mor som når sine barn med sin kjærlighet.

Jeg ønsker at mine barn skal se på alle mennesker som likeverdige,ikke bare seg selv og sin egen familie.

Jeg prøver etter beste evne å gi av meg selv og min tid for at de skal ha det godt,og jeg prøver å forandre på de tingene jeg vet at jeg burde bli bedre på som mor...jeg er ikke feilfri,jeg har også mangler.

Jeg respekterer barna mine for dem de er,men det skal være sagt at jeg vil at de skal ta hensyn til andre,noe som innimellom krever at jeg ikke kan tolerere alt og derfor prøver å "styre" de.

En dårlig mor er en mor som ikke kan si unnskyld når hun vet at hun tok feil,og barnet hadde rett...

Skrevet

Jeg er ikke så veldig god mor i mine egne øyne, men når barna mine legger armene rundt halsen min, og sier "jeg er glad i deg, mamma", da vet jeg at DE synes jeg er verdens beste mamma.

 

Og det er alt som teller for meg.

Skrevet

Hva er det som gjør at du er en god mor? Jeg prøver alltid å sette meg inn i min sønns situasjoin for å forstå hans gjerninger og meninger på hans grunnlag slik at jeg kan reagere utifra dette istedet for mine egne tanker og syn.

 

Hva er en god mor i dine øyne. En god mor prøver å gi sitt barn lykke i livet og gode grunnlag for innsikt, viten og gode verdier.

 

Hvilke verdier og menneskesyn ønsker du å gi dine barn? Jeg håper og ønsker at mitt barn skal være så sterkt at han velger den tro han selv mener er fornuftig og rett. Men grunnlaget ønsker jeg er at alle mennesker er likeverdige og alle mennesker har muligheter i seg. Ikke et menneske er bedre enn det andre, og det er menneskers valg som definerer det, ikke tro, utseende eller nasjon.

 

Hva gjør du for å skape harmoni i deres oppvekst. Jeg prøver så godt jeg kan å vise min personlighet på en behagelig måte slik at min sønn er sikker på meg og vet hvem jeg er fra ung alder. På denne måten håper jeg at han kjenner meg godt og stoler på meg slik at han kan snakke med meg om alt og ønsker å høre mine tanker om hans valg.

 

Respekterer du barnet ditt som det unike mennesket der et, uavhenging av dets eventuelle feil og mangler? Ja.

 

Hva er en dårlig mor i dine øyne? En dårlig mor finnes ikke fra fødsel av, men en kvinnes valg som går på bekostning av barnets helse, velferd eller følelsesliv er en mor med problemer. Mange mødre som blir stemplet som dårlige av samfunnet kan bli gode mødre hvis de får hjelp til å innse sine feil på en slik måte at de lærer og ønsker å forandre sitt liv. De mødre som får psykiske lidelser etter fødsel eller har det fra før har ofte ingen valg når de blir dårlige mødre. Og disse bør kanskje ikke ha barna sine på fast basis før de kan få psykiatrisk hjelp. Men noen kan få nok hjelp via psykologer, barnevern osv uten å måtte gi fra seg barna.

Skrevet

Når jeg ser mine barn voksne, lekende med sine egne barn - da skal jeg avgjøre om jeg har gjort en bra eller dårlig jobb.

Skrevet

Hva sier foreldrene dine om deg, da?

Enkelt svar, spør du dem ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...