Gå til innhold

Settes i gang...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen skal jeg settes i gang ved sykehuset, og kjenner jeg er litt nervøs over dette. Var ikke moden ved forrige sjekk og blir derfor litt mer nervøs, enn at jeg hadde vært moden.. Noen som har vært i samme situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble satt igang med minstejenta, 13 dager over og fullstendig umoden.

Merket ikke mye og trodde ingenting skulle skje før det plutselig sa pang natten etter.

7 timer og 50 minutter etter første murring var hun ute.

Da hadde det bare tatt 3 timer og 50 minutter fra 3 cm og ut.

Var skikkelig intense rier med aldri mindre enn 1 minutt imellom.

Det som ofte er faren vad igansetting er at en ikke får denne gradvise oppbygningen som ved naturlig start. Det kan gå fra stille til full fres på kort tid.

Men det som er positivt med igansetting er at du får masse overvåking vet at nå skjer det uansett.

Lykke til iallfall.

Skrevet

Jeg ble satt i gang sist.. ingen åpning og ikke moden i det hele tatt.. men var 10 dager over termin og lite fostervann..

Nå har ikke jeg noe å sammenligne med, da jeg ikke har født "naturlig", men jeg håper at jeg slipper å settes i gang denne gang..

Det kan ta lengre tid og være mer intense rier.. men det er jo med dette som med alt annet, alle opplever det forskjellig..

Uansett så får du hvertfall snart møte lille gullet :)

Skrevet

Jeg ble satt i gang uten å være moden. Det tok tre dager og uendelig mange kurer før noe skjedde. De måtte ta vannet og fra da av var det helt jævlig i 5 timer. Det var ikke pause mellom riene. Men det var deilig å få det gjort da, er vel alltid vondt å føde. Kjedelige dager å vente iallefall,jeg hadde venta at ungen skulle ut den dagen vi satte i gang, men det gikk sent.

Skrevet

Jeg skal sannsynligvis settes i gang før tiden i neste uke, så håper du skriver et lite innlegg om hvordan det gikk;)

Skrevet

Jeg ble satt igang i uke 35 pga for tidlig vannavgang, og jeg hadde en flott og enkel fødsel!:)

trengte ikke epidural, og hadde ikke vonde rier før helt på slutten.

Varte 15 timer fra første stikkpille til ungen var ute, men jeg hadde det som sagt helt greit frem til de siste par timene.

Ungen kom fint ut, ingen revning eller noe, og jeg har ikke hatt noen problemer i ettertid.

Så det behøver ikke være så ille som alle skal ha det til!:)

Skrevet

Eg vart sett i gang med eldste, 14 dagar over termin. Eg hadde ikkje opning, var verken moden eller umoden.

11.30: Fekk første stikkpille i skjeden, ingen effekt

17.30: Fekk andre stikkpille, ingen effekt (trudde vi)

21.30: Sendte mannen heim for å sove litt

22.00: Første rie, dei kom med 2 min mellom heilt frå begynnelsen

23.30: Det begynte å bli litt vondt, så ringte etter mannen

00.45: 3 cm opning, blei flytta inn på fødestove. Mannen kom

02.07: Guten var fødd, 4 t etter første rie, 1 t og 20 min etter 3 cm.

Kjapp og grei fødsel for min del. Lykke til :o)

Skrevet

Var veldig lite moden, og kun med 3 cm åpning, uke 38.

Tok første pille tirsdag, barnet kom på fredag. Hadde vonde kynnere hele tiden, men kom ikke i fødsel før etter 3 dager. Selve fødselen tok 12 timer. Tøft. håper å slippe å bli igangsatt neste gang!

Skrevet

jeg ble igangsatt på overtid. Fikk mange kurer, som egentlig ikke funket. Etter 2 dager tok de vannet på 1.5cm åpning, fikk masse vonde rier. Men fikk aldri mer enn 3 cm og det hele endte i akutt ks. Men nå mente legen at ungen ikke hadde kommet ut av seg selv uansett pga leiet og hode str, så trenger ikke å være igangsettingen som ødela.

Men uansett, modningspiller funket ikke på min livmor.

Skrevet

Jeg hadde en kjempefin igangsatt fødsel. Ble satt i gang 1 uke over termin pga av lite fostervann.

Var helt umoden og ingen åpning.

FIkk modningstablett kl 11, kl 16 var jeg moden og hadde 1 cm åpning. Ble strippet ca 16.30. Kl 18 kjente jeg de første riene. De kom tett fra første ri, og økte gradvis i styrke. Men de var absolutt overkommelige gjennom hele fødselen, hadde ingen smertestillende bortsett fra varmepute på låra hvor jeg hadde riene. Knappe 9 timer etter første ri var gutten min ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...