Gå til innhold

Flere her som har barn i huset som krangler og krangler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er de 3 og 5 år, krangler og krangler, er dert noe med alderen eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en på 3 og en på snart fem. De har helt til nå nylig krangla mye. Men plutselig så har det gitt seg, så jeg satser på at det var alderen og at det ikke kommer tilbake:-p

Skrevet

Har en på 4 og 1 på 7. De krangler mesteparten av tiden.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg trodde det bare var mine jeg... :( De er 5 og 2 år, og krangler støtt! Umulig å få til noe som helst når jeg er alene hjemme med dem

Skrevet

Ganske slitsomt til tider. Lurer på hvorfor det er forskjell på det, noen aldri krangler og andre som gjør det. Forresten PALMESUS: jeg har gått ned 10 kg!! Måtte bare dele det med deg siden du har svart på så mye spørsmål jeg har hatt hehe.

Skrevet

Jeg og syntes var umulig å være alene hjemme med dem pga. kranglinga. Nå har kranglinga gitt seg litt, men det er nok også for at jeg har tatt alle mulige forhåndsregler. F eks. har jeg skrevet navnet dems på askjetter, kopper osv. Mye krangling har vært pga. de vil ha den samme tingen.

Men jeg husker da også at jeg og broren min krangla så mor omtrent reiv seg i håret helt til vi var 8 og 11 år.

Skrevet

oj er det sant. det var lenge gitt.....

Skrevet

Tror det har noe med søsken å gjøre, ikke bare alder. For alle søsken krangler jo så foreldrene river seg i håret i lengre og kortere perioder. Å egentlig så er det vel bare sunt at de krangler. Det gir seg forhåpentligvis når de blir eldre.

Her er det to gutter på 4 og 5,5år som jeg lurer på om prøver å ta livet av hverandre eller meg innimellom. Men men... krysser fingrene for at de to værtfall kan holde sammen når de blir eldre, meg kommer de sikkert til å krangle med uansett =P

Skrevet

Ja, vi var ille. Det var så ille at når foreldrene våre skilte seg, flytta brødrene mine med faren vår for å få skilt oss:-s

Men jeg tror mye av det bunna i at jeg var veldig sjalu da han ble født..

Men som sagt så har det værste gitt seg med mine gutter, så det er forhåentligvis en periode:-) Kranglinga her har stortsett gått på at de vil ha/gjøre det samme, eller at lillebror har sabotert lekinga til storebror og da har han blitt sint. Nå har lillebror skjønt at han ikke har noen lekekamerat hvis han holder på sånn så da går det mye bedre:-)

Skrevet

Joda, kranglar nok her også gitt. Dei er 3 og snart 5 år, begge jenter. Det er ikkje slik at dei kranglar kvar dag, men nokre dagar er verre enn andre.

Synast faktisk det er verst lørdag, nett som dei må tilpasse seg å vere heime. Søndag er og ettermiddag er bedre.

Har ei venninde som jobba i hbg til jentene. Ho vart kjempe overraska når eg sa dei krangla litt heime. For i bhg leika dei mykje sammen, er så gode venna og passa på kvarandre. Litt arti!

Tenkjer det kjem an på både barna og alderen, kanskje kjønnet på barna også. Har eit inntrykk at motsatt kjønn ofte er litt meir uenige, men godt mulig eg tar feil.

Er igrunn glad for at dei "lærer" å krangl med kvarandre, og ikkje med andre barn. Tenkjer det er godt alt dei lærer heime :-)

Skrevet

Jepp.. 5 og 2 år, og 5-åringen fucker opp til bråk hele tiden!

Terger og plager 2-åringen med en gang vi foreldre er ute av syne!

Argh....

Skrevet

Her er de halvannet og 5 og krangler aldri. Storesøster er bare supersøt med lillebror :o)

Men det er jo tidlig ennå, så spør meg igjen om ett års tid..

Skrevet

Her er også alt såre vel.

Enn så lenge. :P

Mine er 8,5 år, 2 år og 7 mnd.

Ser for meg heftige krangler mellom de to minste om en stund.

Eldste erter mellomste litt en gang i blant, men det blir aldri krangling av det.

Skrevet

Å jada, de krangler. Han blir 6 i januar og hun blir 3 år i november.

De er sjelden fysiske med hverandre, men det er mye terging fra eldste, som kun går på å få ertet på seg søstera si, og det klarer han hver gang. I tillegg er ikke minsta spesielt glad i å låne bort lekene sine til eldste, så det blir noe bråk. Men, det er mest slitsom med den terginga fra eldste.

Jeg tror nok også at forskjellig kjønn har noe å si i mange tilfeller.

Skrevet

Godt å høre at det ikke bare er mine unger som er slik.. Mine to eldste gutter på 6,5 og 5 år og de krangler og slåss mye og omtrent hele tiden. Det er forferdeligt slitsomt og ha det sånn, men jeg håper det går over med tiden. Synes det har vært ekstra mye det siste året, tror det har noe med alderen til eldste, han er skikkelig i 6 års puberteten. Blir veldig fort veldig sinna og smeller med dører og kjefter og skriker.. Men, men det går vel over..:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...