Håpefull38 Skrevet 30. september 2009 #1 Skrevet 30. september 2009 denne gangen heller!!! :-( Tok en test da jeg stod opp(dag 16), og hadde akkurat fått negativt svar da jeg kjente litt smerter i magen, og der var mensen! F.... Tårene presser på, og jeg kjenner det blir tyngre for hver gang. Når man har vært noen ganger, så håper og tror man at neste gang skjer det! Denne gangen føltes alt så riktig også. Så er det i tenkeboksen: Ivf eller et nytt inseminasjonsforsøk???? Prøvde å ringe gynekologen for å få litt råd og veiledning, men hun satt i tlf. Får prøve på nytt i morgen. Må visst besøke banken også!!! Noen som kan si sånn høvelig pris på trepk. ivf i norske kr? Hvor mye kommer medisiner til hvert forsøk på?
Fylgje Skrevet 30. september 2009 #2 Skrevet 30. september 2009 Kjenner igjen frustrasjonen og skjønner at du er lei deg. Dette er en tøff prosess å gå igjennom. Jeg fikk beskjed om at når man er ca 37/38 tar det i snitt 5-6 ganger før det klaffer, men man ønsker jo så gjerne at det skal skje på første forsøk :-). Og ihvertfall dersom man har tatt alle mulige slags prøver og vet at alt er iorden. Det kan jo være at man ikke er en god match med alle donorene også, rent fysiologisk. Kan hende den neste donoren er den som skal til for å få det etterlengtede barnet... Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 30. september 2009 #3 Skrevet 30. september 2009 ..og derfor har jeg valgt åpen donor med eneste krav at han skal være minst 180 høy, så får Stork selv avgjøre hvem de skal bruke på meg. Jeg regner med at de kanskje bytter når den forrige ikke slo til. Er selv 38 år og i gang med 5. forsøk på Stork, hvorav to SAer, så jeg er på snittet dersom det skulle lykkes denne gangen. Uansett, ikke gi opp, men stå på! :-)
satser & vesla Skrevet 30. september 2009 #4 Skrevet 30. september 2009 Hei. Det var leit at det ikke gikk. Kjenner meg igjen der, jeg var 39 år da jeg begynte med insemineringene. Etter 9 forsøk og 2 SA ifm inseminering valgte jeg IVF pga en tett eggeleder og alder. Jeg klaffet på første forsøk, var egentlig ikke overrasket når jeg viste at jeg kunne bli gravid (har vært gravid 3 ganger, men mistet) Når det gjelder kostnaden ser du på nettsiden til klinikkene hvor mye en - tre ivf forsøk koster. Når det gjelder hormoner er det umulig å si hvor mye det vil koste deg. Det er individuelt. Jeg gikk på høy dose pga høy fsh og da kostet det meg rundt 22 000 + reise, opphold og IVF forsøk. Men, som nevn det er individuelt, avhenger av om man skal ha kort eller lang stimulering og hvor stor dose man skal ta. Leste på profilen din at du har stoffskifteproblem og da er det greit å snakke med ferlitetsekspert om det. Lykke til med valget :-)
Pollyanna67 Skrevet 30. september 2009 #5 Skrevet 30. september 2009 Huff, så trist at det ikke gikk denne gangen heller! Selv valgte jeg å gå over til IVF etter 3 insemineringer og en stund i tenkeboksen. IVF er kanskje dyrt, men det er jo ikke billig med mange turer for inseminering heller. Nå gikk det jo ikke så bra med mitt første IVF-forsøk heller. Måtte avbryte etter 10 dager med sprøyter pga at foliklene ikke utviklet seg. Jeg betalte vel ca. 26 000 i medisiner for forsøket. Så ja, det kan fort bli veldig dyrt med IVF dersom man trenger flere forsøk. Vet ikke om du bruker klinikk drevet av leger eller jordmor, men jeg ville tatt en telefon til f.eks. CFC og bestilt en uforpliktende samtale med dem. Da kan du gå igjennom situasjonen din med dem og få en vurdering av sjanser og hva du bør gjøre videre. De sitter jo med veldig god erfaring og kan gi råd om du eventuelle hormonpreparater du kan ta ved neste inseminasjon. Min erfaring var i hvert fall at de hadde mye mer kunnskap om dette enn gynekologen jeg brukte i Norge (som ikke en gang hadde hørt om Menopur). Nå finnes det sikkert gynkologer med god kunnskap i Norge også, men siden Danmark er mindre restriktive i lovverket når det gjelder assistert befruktning, tror jeg de generelt sett har kommet lenger på området der. Lykke til med ditt neste forsøk enten det blir inseminering eller ivf!
bumpi de bump Skrevet 30. september 2009 #6 Skrevet 30. september 2009 Det var synd, Håpefull38! Det tar på med alle forsøkene, men forunderlig nok klarer man å tenke positivt igjen etter hvert. Jeg tror medisinutgiftene varierer avhengig av om du må på kort eller langt regime. Selv har jeg hatt ett forsøk så langt. Jeg startet med 12 000 i medisiner (kort regime), så 800 danske for medisiner de første 14 dagene etter insett (delvis medisiner jeg ba om å få). Deretter 500 i medisiner per uke frem til uke 12. I tillegg var jeg på 3 UL før Danmark, det kom vel på rundt 800-900 kroner. I tillegg kommer reise, hotell, mat og selvsagt selve forsøket. Så det koster... Håper du snart ser litt lysere på saken! Lykke til uansett hva du bestemmer deg for : )
MissTaurus Skrevet 30. september 2009 #7 Skrevet 30. september 2009 Hei Jeg har vært hos CFC 5 ganger for insemingering (2 med hormoner) uten suksess. Jeg er nå blitt anbefalt å gå over til IVF. Gynekologen jeg har her mener også det er lurt. Jeg satser på å starte opp snart. Er 40, ikke mye tid å kaste bort! Det koster, men håper jeg får igjen for pengene:) Lykke til!
MamT2? Skrevet 30. september 2009 #8 Skrevet 30. september 2009 ÅÅÅÅ jeg har ventet på å høre hvordan det gikk med forsøket ditt. Forventet selvfølgelig en overskrift med "GRAVID" på. Ble skikkelig skuffet på dine vegne, og føler med deg. De fleste av oss har vært der; "Denne gangen skal det gå".. også gikk det ikke alikevel. Fint å høre at du satser videre. Jeg har noen dager igjen til testing, håper, håper, håper..
Sofia 40 Skrevet 30. september 2009 #9 Skrevet 30. september 2009 Det var leit å høre Håpefull 38. Jeg kjenner meg igjen -det er en krevende prosess dette her. Vi må bare krysse fingrene og håpe og tro på neste forsøk. Mitt IVF-forsøk kostet rundt 18 000 i medisiner ( kort behandling). Det er verdt det -det er jeg helt sikker på:-)Har nå begynt å glede meg litt til neste forsøk -vet ikke når det blir enda, skal snakke med Nordica og gynekolog først. Lykke til videre!
Sunshinebaby70_er mamma :) Skrevet 30. september 2009 #10 Skrevet 30. september 2009 Å, det var trist!!! Føler med deg - virkelig! Jeg har nettopp satt inn to IVF egg og fått to på frys... Har valgt å gå rett på IVF pga vansker med å bli gravid (fort nok) - samt erfaringer med 3 SA i et tidligere forhold. For meg kostet medisinene bare 10.100,- kroner - langt regime - men som det kommer fram her så avhenger det svært av hvilken dose du blir satt på - hvordan kroppen din responderer på disse hormonene. Et enkeltforsøk ligger på rundt 21.000 og en trepakning er gjerne det dobbelte - dvs at du betaler for to og får tre. Selv har jeg valgt å betale ett og ett forsøk pga gynekologen har oppfordret til det. Jeg har gode/mange egg, så rent økonomisk vil jeg bare gå i minus om jeg skulle behøve tre forsøk. Det vet jeg ikke engang om jeg vil klare rent psykisk så derfor satser jeg heller enkeltvis. Går det ikke med de to jeg har lagt opp nå har jeg jo alltids to på frys å håpe på - og insett av disse er "billig" i denne sammenhengen. Det koster 4000,- å ha dem frosset i inntil 5 år og opplegg av frosne egg koster 4000,-. Da bruker du bare penger på eggløsningstester (settes inn i naturlig syklus) og turen utenom. Du må ha masse lykke til med det du bestemmer deg for å gjøre! Krysser fingrene for deg :)
Håpefull38 Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #11 Skrevet 2. oktober 2009 Tusen takk for tilbakemeldinger:-) Har snakket med min gynekolog, og hun mener jeg bare sløser bort kostbar tid på å fortsette med inseminasjoner. Hun sier jeg bør øke sjansene, og derfor sette i gang med ivf. Dette pga alder og et stort myom(muskelknute) som sitter gjennom hele livmora. Skal få tatt FSH og LH-prøver først, men må vente en mnd siden den skal tas i løpet av de 5 første dagene i syklusen, og på mandag er jeg selvfølgelig på dag 6! Er disse prøvene ok, så setter jeg i gang(hvis banken er med på dette!). Hun anbefalt også at jeg skulle ta en 3- pk ivf. Fikk mail fra stork, og de mente også at jeg burde få tatt FSH og progesteronprøve, og at jeg minst kunne ta en inseminasjon til før jeg går over på ivf. Jeg tror nok jeg velger å høre på gynekologen min! Når i syklusen begynner man på medisiner? Må vel sende en mail til CFC og høre hva de sier om dette. Lykke til til alle dere også:-)
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2009 #12 Skrevet 3. oktober 2009 Ja ivf koster, jeg er i gang med mitt 3. forsøk, i tilegg har jeg hatt 10 insem. forsøk, som resulterte i en graviditet men aborterte, SA. Jeg føler vel at jeg har brukt stort sett alle pengene mine og all min tid på dette de siste 2 årene. Og innrømmer at jeg begynner å msite motet. medisinene, hormon dosen ifm ivf har økt i takt med forsøkene og da også de økonomiske utgiftene. Jeg har kjøpt medisinene i Sverige en gang, sparte 4000, men denne gangen fikk jeg ikke tak i de i tide, så da ble det full pris i Norge. dersom du ender opp med ivf, og får foreskrevet gonal f, så legger jeg ved en bruksanvisning som jeg har fått tips om her inne tidligere. http://www.fertility.com/international/video/Gonal_nordics/norsk/vcr.htm Uansett lykke til
Sunshinebaby70_er mamma :) Skrevet 3. oktober 2009 #13 Skrevet 3. oktober 2009 Hei igjen. Tror jeg også ville hørt på gynekologen ja Når du har bestemt deg for hvilken klinikk du vil bruke - jeg antar du har valgt CFC - ringer du inn din neste menstruasjon og begynner på 3xnesespray Cynarela syklusdag 20. Deretter kan det være ulik praksis fra klinikk til klinikk - men jeg måtte ta en UL etter 14 dager for å se om jeg var ferdig nedregulert - og begynte da på sprøyter 225ie Menopur, og reduserte sprayen til 2 ganger daglig. 8 dager senere hadde jeg ny UL, eggene var ikke blitt store nok, så fortsatte med samme dose Menopur i 4 dager til og etter ny UL fikk jeg beskjed fra Trianglen (min klinikk) om å sette eggløsningssprøyta samme kveld. Så var det bare å pakke og dra :) PS! Sjekk om det er noen blodprøver klinikken skal ha svar på i god tid. Jeg hadde ikke vært nøye nok og fant ut dagen før jeg skulle på ferie at Trianglen skulle ha 4 hormontester av meg, tatt på syklusdag 2 eller 3! Det var ikke så lett - kan jeg røpe - når mensen var like rundt hjørnet og avreisen likeså - å få tatt slike prøver i et land på andre siden av kloden. Men det ordner seg alltid for snille jenter Nå er nok ikke det din situasjon likevel - men det er greit å ha alt slikt avklart i god tid Lykke til!
Storkfrøken69 Skrevet 8. oktober 2009 #14 Skrevet 8. oktober 2009 Øko-ivf er også et godt alternativ for noen ) Da går man på trippel pergo i 5 dager. Det koster bare noen hundrelapper. I tillegg går man 3-5dager på 150 ie Gonal-f, samt orgalutran. Medisinene har for min del kommet på ca 5200,- Selve behandlingen i Danmark kommer på 7800,- danske kroner inklusive Progestan. Så er det reise og opphold. Jeg fikk flybillett tur/retur 1300,- Hotellet kom kom på 2900,- for to netter. Totalt er jeg da oppe i 18 247,-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå