Anonym bruker Skrevet 30. september 2009 #1 Skrevet 30. september 2009 Jeg har kjøpt meg et måleapparat for å måle blodtrykket mitt hjemme. Årsaken er at jeg fikk svangerskapsforgiftning i forrige svangerskap og har hatt litt pannehodepine siste uken. Var hos jordmor i går og hadde da ok blodtrykk, men har målt igjen flere ganger i dag og får undertrykk på opp mot og over 100. Overtrykket varierer også ganske mye. Noen som vet om disse apparatene er pålitelige? Er det lettere å få feil målinger med disse? Har litt ødem i kroppen i dag, ingenting i går. Ikke utslag på proteiner i urinen hos jordmor i går. Når ville dere kontaktet jordmor for ekstra sjekk? Jeg er forresten 35+1 i dag
Anonym bruker Skrevet 30. september 2009 #2 Skrevet 30. september 2009 mye lettere med feilmargin vis du har ett av disse apparatene som skal festes på hånleddet. viktig at du har sittet stille min 5 min før måling hånden må holdes i hjertehøyde og helt stille under måling
Anonym bruker Skrevet 30. september 2009 #3 Skrevet 30. september 2009 Har kjøpt et som man fester på overarmen. sitter helt stille under måling og snakker heller ikke når målingen foregår hehe. Siste målingen nå nettopp var på 134 over 101, har vært værre tidligere i dag. Mannen min hadde et helt vanvittig blodtrykk når vi målte han i går, men han har hatt mistanke om det i lang tid, så nå er det straks en legesjekk på han ja :-)
Anonym bruker Skrevet 30. september 2009 #4 Skrevet 30. september 2009 Det varierer helt sikkert på de forskjellige aparatene hvor nøyaktige de er. Jeg har målt meg med et pappa har og det er forholdsvis nøyaktig. Pappa har sjekket det flere ganger ved å måle blodtrykket selv før han går til legen og så målt det hos legen og har da fått ganske like målinger. Jeg ville tatt med meg aparatet til jordmor og sagt som det er at du er usikker på om du kan stole på det, så ville jeg dobbletsjekket om det måler fornuftig eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2009 #5 Skrevet 30. september 2009 Det skal gå 20 min imellom hver måling. Håndleddsmålere er ikke helt til å stole på.. men noen. Sitt i ro under målingen. gå å få tatt et blodtrykk imorgen du..greit å være på den trygge siden. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 30. september 2009 #6 Skrevet 30. september 2009 Jeg ville også tatt det med til jordmor og sjekket om de måler likt. Så slipper du å bekymre deg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå