Gå til innhold

Hvilken termin skal jeg følge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen idag på min aller første kontroll.. Og legen trodde jeg var 12uker på vei.. Jeg tror jeg er 9 uker.. Er jo ganske stor forskjell på de ukene og..

Jeg har lang syklus, men det tok ikke legen hensyn til i hans telling.. Hadde mensen i begynnelsen av juni, og med 44 dagers syklus ca så hadde jeg el 8august.. Tror nok det stemmer.. Var jo tross alt helt testoman, og fulgte syklusene mine med ugleblikk.. :P

Legens termin er 12.04.10 og min termin er 3.05.10.. Hmmm.. Hvilken skal jeg følge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor har du regnet ut terminen din? De ulike nettsidene som BIM og babyverden etc har ulik terminberegning.Noen beregner et svangerskap som 40 uker +2 dager andre 40 uker+0 og 40 uker +1. Hvis du legger inn terminen din fra en annen side og som ikke stemmer med måten bim regner det ut på, så vil du ifølge bim ha kommet kortere eller lengere i svangerskapet enn du egentlig er. Skjønte du det, litt kronglete forklart kanskje?

Skrevet

Dette var svaret på et annet innlegg, he, he

Skrevet

Jeg lurer på noe av det samme. Jeg skal til legen første gang neste uke. Jeg snakket med han på telefonen når jeg hadde tatt positiv test. Han mente da at jeg var 6 uker. Han regnet dette ut fra siste mens 1. dag. Jeg mener at jeg er 2 uker mindre, fordi syklusen var lang denne gangen. Fikk LH stigning på dag 31 i syklusen.... Jeg har også en tidligere kollega som snart er ferdig jordmor som mente det samme som legen.... HMM

Skrevet

Dette vil jeg også gjerne vite, jeg hadde EL på dag 39! Man kan ikke regne ut fra 1. dag mens i så lange sykluser, egget kom jo 6-7 uker etter. Jeg er veldig forundret over at legen ikke tok hensyn til det.

Skrevet

legen min tok utgangspunkt i når jeg sa at jeg hadde testet positivt på eltest.

Skrevet

Ta en ultralyd, så får du se hvem som har rett :)

Skrevet

Men er det da 12.04.10 som er menstermin da? Hmmm.. Hehe.. Jeg kan neppe være 12uker på vei.. Skal ta UL, men ikke før om 3uker.. Får hvertfall vite det da.. Og frem til da, bruker jeg min egen termin..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...