Gå til innhold

hvor mye hadde dere lagt på dere i uke 20+0

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har lagt på meg 2 kg ca...

er det mye eller lite?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 20+5 og har lagt på meg ca likt som deg. Tror det er normalt :)

Men når det skal sies så er jo normalen et ganske bredt spekter! :P

Skrevet

2 kg er nok mindre enn normalen... i følge mammanet har du gått opp ca 5 kg når du er 20 uker gravid og normalvektig. MEN... de som har vært gravide før vet at det er veldig individuelt hvor mye og hvor fort du går opp i vekt. Noen går først ned i vekt i begynnelsen hvis de er veldig kvalme, noen går fort opp i begynnelsen mens andre går opp mye på slutten. Det som er viktig er at etter ca 40 uker kommer det en sunn og frisk baby uavhenging om du går opp 5, 10 eller 15 kg (eller mer) i løpet av svangerskapet :D

Er selv 17+2 og har allerede gått opp 4,5 kg og det er nok mer enn i de to første svangerskapene. Men da gikk jeg ned 5 kg i begynnelsen og endte med ca 6-7 kg + da prinsen kom.

Skrevet

19+2 med tvillinger her.

Gått opp 2 kilo til nå, men regner med vekta vil begynne og eskalese :P

Skrevet

21 uker nå. Har gått opp 3 kg. Sist kom mestparten av vekta mot slutten. Gikk opp 17 kg da.

Skrevet

23 uker og gått opp ca 5 kg. har kommet 2 kg to siste ukan. Er vel varierende.

Skrevet

Enig med Anebelle som skriver at det viktigste er at det kommer en frisk og sunn baby uansett om vi går opp som gjennomsnittet eller mer. :-)

Skrevet

Er 20+0 idag og har lagt på meg 4 kg.

Skrevet

slår vel alle her....eg då hahah.gått opp nesten 8 kg og er 20+,men bruker nesten alle samma klea enda,dongeribukse m.m men skyldes nok mest magen,men er nok litt her og der likavell....venter nr 8 så man kan vel ikke vente anna.....men pleier å ta av alle kg etter fødsel og litt att man er så mangegangs fødende så legger jo man lettere på seg ,magen blir større fortere m.m

Skrevet

20 uker i dag. Lagt på meg 4,5 kg

Skrevet

I uke 20 hadde jeg lagt på meg 1 eller 2 kg (husker ikke helt).

Nå i uke 27 har jeg lagt på meg 7, har virkelig fått større mage siste månedene!

Skrevet

Ja, da kan jeg få alle til å føle seg bedre her inne, for jeg har lagt på meg 6 kilo alerede, og er 15+1 idag. Her går det unna!

Skrevet

jeg er 21 uker på vei snart,og har lagt på meg 8 kg...men nå blir det skjerpet inn på maten,har skeiet ut litt for mye...såååå glad i mat på kvelden!!!

Skrevet

Jeg er 19+5 og var til jordmor idag. Ble kjempe fornøyd med å bare ha gått opp 2 kg jeg :) Jordmor sa det var helt topp, men jeg regner nok med å gå opp mye mer etter hvert :D

Skrevet

Føler meg litt utafor jeg. Har gått ned 2,5 kilo. Er i uke 20+1 idag...:O/

Skrevet

Jeg er 18 uker akkurat i dag,jeg har nok gått opp ca. 3-4 kg.. jeg føler det er mye, allerede nå :o

Skrevet

Jeg er 19+3 og har lagt på meg ca 4 kg. Det er normalt i følge det jeg har lest. Mener det sto at det er anbefalt for en normalvektig med 6-7 kilo innen 2.trimester er omme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...