Gå til innhold

Flere med slem /snille menn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slem /snille menn var det beste jeg kom på...

Jeg er gift med en flott mann, han er noen år eldre enn meg, men vi er begge over 30 og vi har barn sammen.

Min mann er omsorgsfull, blid, flink til å hjelpe til med både husarbeid og barn. Han er handy-man og holder hus og biler i topp stand og han er en fantastisk far. Han er aldri ute og "flyr", drikker ikke. Min mann er hjelpsom ovenfor foreldre, svigerforeldre, venner og naboer.

Kort sagt en kjærne-kar!

Hvor kommer men'et tenker du nok nå? Det kommer her....

MEN, når det kommer til hvordan han ter seg ovenfor meg skjønner jeg rett og slett ikke noe... Han koser og klemmer på meg, kysser meg og kaller meg søte kallenavn, han åpner dører når vi er ute, bærer alltid varene osv.

Men han sier også ting som at jeg burde få fikset utseendet mitt, og benyttet sjansen til å fikset hele ansiktet på en gang?? Han sier at rompa mi gjør så jeg ikke kan kle meg som folk (fordi den vist er diger og feit), han sier det er ett under at puppene mine ikke henger mer enn de gjør tatt resten i betraktning. Han sier jeg er for ham totalt usexy, ingenting ved meg tenner han, ingenting jeg gjør tenner ham. Jeg er ikke spesielt god i senga heller, men han mener at all sex er "grei" sex, så det gjør ikke noe... Han klager fordi han mener jeg tar for lite initsiativ til sex (kan ikke skjønne hvorfor).. og han "straffer" meg ved å ikke ville ha sex med meg (hans egne ord)

Jeg har blitt litt opphengt i disse slemme tinga han sier, så jeg spurte han rett ut hvorfor i all verden er han da sammen med meg, hva skal han da med meg om jeg er så håpløs...

Da får jeg til svar at han er sammen med meg fordi jeg er snill og rolig, og fordi han elsker meg??

Da måtte jeg jo spørre, hvorfor han elsker meg... Han sier da at han ikke vet hva han elsker eller hvorfor, men han vet han elsker meg... Jeg har og spurt han hvorfor han sier disse slemme tinga til eg så får jeg til svar at dette med sexen er sånn han føler, alt det andre er jo bare tull og tøys. Men jeg har enda til gode å høre hyggelige bemerkninger, Det nærmeste jeg kommer hyggelig bemerkning er at han synes jeg var "fin, grei nok" den dagen vi giftet oss.

Denne karen bærer meg på mange måter på gullstol, han er øm , kosete og god mot meg, samtidig som han er regelrett slem verbalt... Jeg sitter igjen og føler meg som ett håpløst, stygt troll, har null selvtillitt igjen og det værker i meg etter å høre noen gode ord som ikke går på at jeg er flink til å vaske klær osv (for der skryter han av meg , jeg er vist en super husmor).

Finnes det noen som har vært borti lignende og har fått mannen sin til å slutte å snakke slemt tii seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

?? Dette var da svært snodig oppførsel! Det går bare ikke an!

Disse slemme tingene han sier, har han sagt det i en "go" eller er det over flere år? (Hvis jeg legger sammen alt det slemme min mann har sagt til meg opp gjennom årene/kranglene blir det ganske ille, det samme blir det hvis han legger sammen alt jeg har sagt, dessverre..)

Men dette syns jeg ærlig talt du ikke skal finne deg i. Det virker som om har får en teit trang til å såre deg og dermed går rett der du er mest sårbar. Du får si til ham at slikt vil du ikke høre og at hvis han ikke har noe fint å si så kan han holde kjeft. Ærlig talt, dette er jo barneskolelærdom!

Merkelig når han virker så grei ellers..! Prøv å ikke la det gå innpå deg, for dette må ha med ham å gjøre, ikke deg. Send ham til psykolog eller noe, for en slik "mean streak" kan du ikke leve med.

Vet i grunnen ikke hva jeg skal si til deg, men jeg håper han kan kvitte seg med de teite, sårende kommentarene og mest av alt at du ikke blir nedbrutt av dem. (Lettere sagt enn gjort, I know..)

Stor klem:)

Skrevet

Dette med at jeg er stygg og burde få fikset hele fjeset, at jeg har "feit ræv" osv er ting han sier så og si daglig.. Det kan være om han skal no på kjøkkenet og jeg står i veien eller noe slikt så sier han at jeg får flytte den feite rompa mi så han kommer frem... Så tar det to minutter så står han bak meg og nusser meg i nakken og kaller meg "kosen" hans??

Sånn som i går så satt vi og kikket på ett sånt make-over program hvor hun ene dama opererte ansiktet sitt, da sa han "hun fikk jo gjort masse på kun ett par timer, da kan jo du fikse hele ansiktet ditt på samme dag!"

Han forvirrer, mildt sagt.. De første åra vi var sammen sa han heller ikke noe pent til meg, han har f.eks aldri sagt han synes jeg er pen, sjarmerende, søt eller noe slikt, jeg er bare snill og rolig.... Men jeg leste handlingene hans som ord, noe som holdt for meg... Men de siste par åra har han begynt å si stygge ting, samtidig som han fremdeles gjør "de gode handlingene"... Og da er det selvsagt de stygge orda som vinner min oppmerksomhet.... og jeg har sagt til han at han ikke skal si sånt, for jeg synes ikke det er noe ok å få slengt sånt til meg, men da sier han bare at jeg er hårsår og ikke "tar spøken", og når jeg prøver å forklare at jeg ikke synes det er spøk å bli kalt stygg, feit, usexy osv så bare ler han av meg og sier "du vet jeg elsker deg".. Akkurat som om det skal fikse alt liksom, gi meg en høyere forståelse eller noe.

Nei, jeg skjønner jeg må legge vekk den "forklarende" delen i meg og rett og slett bli ordentlig sinna og gjøre som du sier, be han holde kjeft om han ikke har noe pent å si. Jeg er ikke veldig god på å bli skikkelig sinna, men det er kanskje på tide.. Heller det enn å stå ved oppvasken med tårer i øynene.

Takk for tilbakemelding.

Klem HI

Skrevet

Hei HI.

Han høres ut som er psykopat nærmest!

Og de tingene han sier til deg er for å føle seg bedre selv! :-(

Han føler seg nok bedre når han sier sånne ting!!

Men for en idiot, han eier jo ikke respekt for deg !!

Føler med deg !!

Hvis man virkelig er glad i noen så vil man ikke såre de !

Skrevet

tror jaggu jeg da hadde funnet noe negativt å si om utseende hans eller sexen for den sags skyld og påpekt det et par ganger. Han vil sikkert bli sint og sur til og med såret. Og da hadde jeg sagt, vel sånn føles det for meg også.

Jeg mener at man snakker ikke slikt til et menneske man elsker, I mine øyne hadde jeg ikke hatt noe respekt for han , jeg ville nok følt at han ikke kunne virkelig elske meg ja ikke en gang repektere meg som et menneske siden han holder på slik.

Selv om han er flink og god på andre måter. Og karnje det kunne være en ide å få inn en tredjepart i samtalen, da tenker jeg rådgivning. Mulig det må sies av et fremmed menneske for at han kan fatte hvor sårende slike kommentarer er.

Skrevet

Hos meg blinker store, røde varsellamper når jeg leser innlegget ditt. Og jeg tenker og sier KOM DEG VEKK FRA HAM! Han høres ut som en sosiopat/psykopat. Flink, hyggelig, hjelpsom og en "kjernekar" utad, og viser sitt sanne ansikt overfor deg, selv om han ikke gjør det hele tiden. Det er ikke normalt at livsledsageren skal si slike ting til deg. Han bryter deg jo ned psykisk! Kanskje du ikke engang merker det, fordi det skjer så gradvis. Grensene flyttes stadig, og du tror at det skal være sånn, at det er greit at han snakker slik til deg som han gjør. Jeg vil gå så langt som å kalle det psykisk mishandling. Han har ingen rett til det, og det er ikke deg det er noe galt med, men ham. Jeg tror neppe han vil forandre seg. Det som er bra er at du tross alt reagerer, siden du legger ut et innlegg her. Jeg vil bare ønske deg lykke til, og jeg håper du vil finne noe bedre for deg selv!

Skrevet

Uff nei, ikke gjør det, da har dere det gående. Hvem-kan-såre-hvem-mest-konkurransen... Begynnelsen på slutten for ethvert forhold..

Jeg er anonym nr en her oppe. Syns ikke du skal bli rasende og lage noe stort, støyende oppstyr. Ganske enkelt sett foten ned for slike kommentarer. Hvis han ikke forstår at "spøken" ikke blir akseptert så får du sende ham til noen som kan forklare ham det ordentlig, for eksempel en flink psykolog.

Hva er det egentlig han forsøker å oppnå med kommentarene sine? Få ham til å svare seriøst på det.

Klem igjen:)

Skrevet

Han høres ut som han faktisk trenger hjelp!

Det er ikke normal oppførsel, og spesielt ikke mot noen man liksom skal elske. Elsker man noen så ser man kun det fine i denne personen og da blir det som oftest sånn at selv om personen kanskje ikke ser ut som et glansbilde så er BLIR den faktisk det i dems øyne!

Jeg syns du skal vise han denne tråden og forklare han at han har et problem.

Det er klart du mister selvtillitten når noen rakker ned på deg på den måten. Det virker nesten som om han vil du skal synes du er heldig som har han og at han ikke vil at du skal få deg noen andre hvertfall!

Jeg tror nok du er fin jeg HI og at han kanskje prøver å psyke deg ned til at du ikke skal forlate han for du får ingen andre....

HUFF, lykke til...

Skrevet

Hmmm pussig "opplegg"

Det første jeg også tenkte var at han må jo være sjuk i hauet!

Min mann er også alt det gode du beskriver, men digger i tillegg sex med meg og synes jeg er fantastisk og flott. Nå er det ejg selv som bestemmer at jeg vil fettsuges og operere brystene, og han godtar det uten å større meg.

men min mann synes også det er artig å tulle med meg og kan kommentere slike ting som jeg ikke liker med meg selv, og tulle med det.. og det er bla annet det at han kan si "hva han vil" til meg som gjør at han elsker meg. han slipper å gå på tåhev og få så øran flagrer om han fornærmer(ment eller ikke ment). Slik har han hatt det tidligere og synesd ete r så befriende å slippe det der.

Han viser meg så masse kjærlighet og lyst at jeg tviler ikke på hva han mener selv om han kommer med kommentarer. Jeg ler med og synesd et igrunn er befriende selv.

Men dette er jo ikke daglig og det er en veldig sterk vekt av positive ting.

Menlikevel så tenker jeg på muligheten for at han er så trygg sammen med deg og har det så bra at han ikke forstår problemet ditt med kommentarene(som han kanskje mener er tull og tøys) og synes at han viser deg kjærlighet på så mange andre måter?

jeg bare kaster ut tanker altså!

Jeg vet med meg selv, og fra andre jenter at det er nokså vanlig å få bekreftelse på negative ting om vi først har fått det på "hjernen". da vil det hele tiden dukke opp kommenterer eller situasjoner som vi kan legge til på "ja, det var det jeg sa/trodde"- kontoen og så bygger det seg voldsomt opp og vi ser ikke skogen for bare trær etterhvert. Og samtidig er tingene som blir tolket negativt av oss, flere og flere.(også som kanskje ikke var noe problem tidligere, og det er akkurat det samme som blir sagt- det er bare at vi tolker meningen på en annen måte) og om du skulle ha kommet i det sporet, så er det stort sett deg selv som må komme deg av det :)

men ikke lett situasjon altså!

Skrevet

dette var det første som slo meg også. At han prøver å psyke deg ned og holde deg nede. Altså slette alt som heter selvtillit hos deg slik at du ikke finner deg en annen. Klare psykopatiske trekk. Skummelt..

Skrevet

Det høres rart ut, det er jeg enig i.

Men så begynte jeg å lure på om det bare er en dårlig uvane han har lagt seg til, eller kanskje blitt oppdratt med. Hvordan snakker familien hans til hverandre?

En venninne av meg hadde en svigermor som hun kom godt overens med. De likte hverandre og hadde det gøy sammen, men svigermor pleide å hilse henne med "Hello, Ugly!" Hun mente det ikke alvorlig, min venninne skjønte det, men hun var ikke så vakker at hun ikke ble såret av det. Og fikk hun aldri svigermoren til å slutte med det eller forstå hvordan det stakk.

Men han kan jo ikke holde på sånn. Det er jo helt ødeleggende, både på deg og på ekteskapet. På en eller annen måte må du få han til å forstå hva han gjør, og som andre sier, det trengs kanskje utenforstående hjelp.

Og kanskje du kan vise ham denne tråden?

Skrevet

jeg må bare si det at jeg er virkelig lei meg på dine vegne.

jeg bodde i mange år sammen med en mann som du beskriver. verdens søtest , beste og snilleste som du beskriver. men så var det disse tingene han sa.

det som skjedde etter hvert var at han ble voldelig i sin irritasjon over at han synes jeg var stygg , feit osv.

så for meg så kjenner jeg varsels lampen blinke rimelig bra her.

kom deg unna han der å det fort. han mishandler deg psykisk og du vet aldri npr det kommer den dagen at det går lengere enn det.

selv forlot jeg min etter et år med fyisk mishandling. er nå gift med en fantastisk mann som hele tiden sier jeg er vakker og at han elsker alt ved meg, kroppen min , øynene, leppene, alt!!!

så pakk sammen sakene og flytt. skill deg og start livet på nytt, selv om det ikke er , eller kommer til å bli enkelt. du fortjener absoliutt ikke dette i det hele tatt.

sender deg en stor klem

Skrevet

Det finnes et velkjent ord for den type behandling han gir deg, MOBBING!

Ville du tillatt at han mobbet noen andre? Du har gitt utrykk for at dette er ubehagelig for deg og likevell fortsetter han med det, da er det regelrett mobbing. Ingen mobbing bør være godtatt, verken hjemme eller i andre sammenhenger. Syns du skal gjøre som hun over her sier, vis han tråden så kanskje det virkelig går opp for han at han driver med noe som er galt og begnner å behandle deg på skikkelig vis på alle måter. Hadde jeg blitt mobbet hjemme daglig hadde min mann ganske så fort blitt min x-mann hvis han ikke endret sine holdninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...