frue og mamma Skrevet 30. september 2009 #1 Skrevet 30. september 2009 Hei! Er 14+5 i dag. Har riktignok gått ned nærmere 5 kilo pga tvunget endring i matvanene. Håper jo at dette skal bedre seg snart, men det er ingen krise, for jeg tror jeg får i meg det jeg trenger. Men jeg klarer ikke helt å slappe av. Har så lyst å SE at det skjer noe! Vel og merke er en del bukser blitt litt for stram (kan ikke bruke knappen og glidelåsen sklir ned), men jeg kan for det jeg er verdt IKKE se at magen har vokst. Det er jo tidlig, men jeg vil så gjerne! Når så dere endring?
Gjest Skrevet 30. september 2009 #2 Skrevet 30. september 2009 Jeg kunne tydelig se og kjenne en kul i uke 15 når jeg lå på magen men ser jo fortsatt bare litt oppblåst ut når man står oppreist:-P Spessielt hvis man har litt ekstra fett på magen og ikke er syltynn. Den fine kulemagen har jeg hørt kommer fra uke 20-22
luva* Skrevet 30. september 2009 #4 Skrevet 30. september 2009 Jeg hadde trodd at det ikke kom til å bli synlig på meg før langt ut i svangerskapet fordi jeg har litt å ta av på forhånd, men den gang ei. I uke 8 var allerede mye av buksene mine ikke lengre passelige, og i uke 10 var det ingen vei utenom mammabukser (og da hadde jeg fremdeles ikke gått opp så mye som et gram siden jeg ble gravid). Nå er jeg åpenbart gravid (17 +4) og det har jeg vært i alle fall siden jeg var 14 uker på vei. Så jeg tror rett og slett det er umulig å si noe om når det kommer, men det er vel få som ikke ser gravide ut når de er 25 + uker på vei.
Gjest Skrevet 30. september 2009 #5 Skrevet 30. september 2009 Jeg er i uke 17 nå, og kan ikke se noe. Merker ikke noe på buksene heller, men hvis jeg ligger og kjenner etter kan jeg kjenne en antydning hvis jeg legger godvilja til! Regner med at det skjer noe snart, annet enn at jeg må tisse flere ganger om dagen. Er første gangen jeg er gravid, og vi er generelt litt senere med å få mage visstnok...
Elise80 Skrevet 30. september 2009 #6 Skrevet 30. september 2009 Jeg er 13+4 og har lagt bort de gamle buksene mine for flere uker siden:) Har lagt på meg en halv kilo siden jeg ble gravid, men jeg har likevel fått en liten kul på magen.
tullemoren ♀ + ♀ Skrevet 30. september 2009 #7 Skrevet 30. september 2009 Hehe..kjenner meg igjen her;-) er 13 + 2, og ingen antydning til babymage..er mer oppblåst,så kan jo kanskje si at jeg har mer mage nå enn før jeg ble gravid, men likevel..vekta står på stedet hvil (enn så lenge) Er så kjipt å gå rundt å føle seg oppblåst hele tiden..de vanlige klærne kler meg ikke lenger, og mammabuksene vasser jeg i! Hmf.. er 2. gangs, så hadde ivertfall forventa at magen skulle komme fort denne gangen, men neida! Menmen...den kommer vel snart:-)
lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 30. september 2009 #8 Skrevet 30. september 2009 Jeg hadde mage allerede i 13. uke jeg (ligger bilder upå profilen) Den har ikek vokst seg kjempestor ennå, men husker at den kom fort ja. hehe *alle så det i 15. uke*
konrad sin mamma Skrevet 30. september 2009 #9 Skrevet 30. september 2009 Kunne kjenne en liten kul i uke 16 hvis jeg lå på magen, nå er jeg 20+3 å kan enda skjule den hvis jeg vil, men den er noe større:) buksene går ikke igjen
tullemoren ♀ + ♀ Skrevet 30. september 2009 #10 Skrevet 30. september 2009 Så flott mage du har lioevr:-)
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 30. september 2009 #11 Skrevet 30. september 2009 Det kommer en del an på hvordan kropp du har. Mange som er høye får små mager, mens korte personer oftere får tidlig mage. I tillegg så har det jo litt å si hvor godt polstret man er fra før. Hos meg synes det sjeldent før i uke 20 og jeg er høy med litt polstring på magen fra før.
Symbio Skrevet 30. september 2009 #12 Skrevet 30. september 2009 Var hos jordmor i uke 13, å da sa hun at jeg kom til å merke at magen begynte å vokse ganske snart. Å nå er jeg 15 uker, å kan si at det har jeg merka!
jente08&jente2010<3 Skrevet 30. september 2009 #13 Skrevet 30. september 2009 jeg er i uke 19+0, og har fått en godt synlig kul:) magen kom vel i uke 13-14...like stor nå, som jeg var med snuppa i uke 25...hehe...men er 2 gangs, så sikkert derfor:)
lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 1. oktober 2009 #14 Skrevet 1. oktober 2009 Det der med mage i forhold til høy og kort stemmer riemlig dårlig. Jeg er 180 høy og fikk tidlig mage, ei venninne av meg er bare 160 og hadde ikke mage før hun var 24 uker på vei. Det kommer ann på hvordan bekkenet ligger. Hos meg ligger det langt fremme, og i tillegg så var livmoren over skambeinet allerede i uke 10.... Det er det invendige som sier noe om mage, ikke det ytre
pobbles Skrevet 1. oktober 2009 #15 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg er 13 uker, og har gått ned 1 kilo siden jeg ble gravid. Kan trygt si at mat smaker ikke likt som før, og ettersmaken er ganske fæl på mat som ikke er skive med ost og skinke på.... Magen er litt oppblåst, men med godvilje kan jeg bruke alle bukser som før, har fortsatt å trene jevnlig men ikke så ofte som før, orker bare ikke! Gleder meg til magen ser ut som kul og ikke bare for mange sjokolader som har lagt seg der! Slik ser det ut nå! Men magen var egentlig helt flat før graviditeten, det er den ikke nå, selv om det ikke er babyen om fyller opp enda, er nok bare blitt litt romslig...selv om vekta er mindre enn før.. hmmm.. merkelig!
respektatauten Skrevet 1. oktober 2009 #16 Skrevet 1. oktober 2009 heihei, er bare på besøk her inne:) min mage kom ikke før i uke 28... og da var det bare kul,(som en damehåndball som lå helt inn til ryggraden og stakk litt ut), den som ikke visste at jeg var gravid kunne ikke se det heller... gravid-mage fikk jeg først i uke 30-31... da kunne alle se det:) jeg er egentlig glad den ikke kom før, selv om det er koselig og at jeg gjerne ville det skulle vise:) jeg vil bare si at du bør nte tiden uten mage! det blir fort nok stort og tungt, og ikke minst vondt(!) og en finner ingen behagelige stillinger hverken når en skal sove eller er slappe av. det blir et ork å stå opp 7 gangeer om natta for å gå på do, ikke fordi en er røtt, men fordi en må velte seg rundt i senga og ta sats å komme seg opp og inn på badet.. og så skal en jo tilbake og finne en behagelig stilling... (jeg er ikke stor, ser ut som jeg er 5-6månder på vei, er 7,5... jeg ster og sliter!) hehe, nei, vær gla du ikke har mage alle rede i uke 14! den kommer! bedre å vente på spark!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå