Trebarnsmamma30 Skrevet 30. september 2009 #1 Skrevet 30. september 2009 Gutten min er bare 18 mnd, men har nå bgynt å våkne flere timer tidligere enn han pleier om morgenen.. veldig gøy:/ I tillegg tar det ofte en time å få han til å sove på dagtid, selv om jeg legger han klokka 11-12 på formiddagen og han har vært oppe siden klokka 6 eller tidligere.. kjenner jeg blir så frustrert, men det er vel for tidlig å kutte på dagsovingen allerede? han pleier å sove et par timer på dagtid, legger han i 7-tiden på kvelden, noen ganger halv 8..
Trebarnsmamma30 Skrevet 30. september 2009 Forfatter #2 Skrevet 30. september 2009 Han har bare holdt på slik en ukes tid da, håper det bare er en fase...
Anonym bruker Skrevet 30. september 2009 #3 Skrevet 30. september 2009 Sover fremdeles på dagtid, 2,5 år.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2009 #4 Skrevet 30. september 2009 Mine barn sluttet når de var ca: 2 år, men har også hatt perioder senere i 3-4 års alderen hvor de har hatt behov for en liten blund midt på dagen. Du kan jo prøve å ikke la han sove om dagen. Det er jo ikke noe problem å la han få sove på dagen igjen om han ikke var klar for å kutte ut dagshvilen sin. Lykke til!
Gjest mphs Skrevet 30. september 2009 #5 Skrevet 30. september 2009 Eldste sluttet da hun var ca.3 år. Yngste er bare 1,5 år og sover fortsatt en gang på dagen noe hun har gjort siden hun var ca. 7/8 mnd.
MJ<3 Skrevet 30. september 2009 #6 Skrevet 30. september 2009 Hva med å prøve å legge han litt senere? Her legger vi Jakob ca 20:00, og da sover han til 07:00 og har ca en til to timer midt på dagen med søvn. Mulig det kan hjelpe? Jakob er 21 mnd og har vel hatt det sånn de siste 3 mnd hvertfall!
Anonym bruker Skrevet 30. september 2009 #7 Skrevet 30. september 2009 Alle barn er jo så forskjellige, og vanskelig å gi noen fasitsvar på hva som funker best. Jenta vår var akkurat slik i vår/sommer..Våkna fra alt mellom 04.30-06.30, og tidligere hadde hun sovet til halv åtte. Vi prøvde alt!!!! Fra å slutte å sove på dagen(noe som bare ble enda verre!), til å legge henne senere. (heller ingenting å bety, bare en overtrøtt unge dagen etter) Nå har vi faktisk begynt å legge henne ca 19.00, og det er det tidligste hun noen gang har lagt seg. Her var det det som funket. Nå må VI vekke henne rundt halv 9, og hun sover bedre på dagen også. Ca 2 timer.. Vært slik i tre uker nå..Kan jo være tilfeldig, men det startet når vi begynte å legge henne kl 19.00. Poenget mitt er bare det at alle er forskjellige, men jeg har liten tro på at å legge de senere funker så bra. Søvn avler søvn. (I de fleste tilfeller)
Trebarnsmamma30 Skrevet 30. september 2009 Forfatter #8 Skrevet 30. september 2009 Fant ut tidligere i dag at det er 3 jeksler på gang her og den 4 er rett rundt hjørnet, så godt mulig det er forklaringen på søvnproblemene siste uka.. får nesten håpe det:) At jeg ikke tenkte på det da, lenge siden han har fått tenner også nå.. men har ikke merket noe på han bortsett fra dette søvntullet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå