Musemor med tre søte små Skrevet 30. september 2009 #1 Skrevet 30. september 2009 Noen som har noen gode råd mot øyekatar? Vi har fått beskjed fra barnehagen om å hente gutten pga. øyekatar. Han er 2,5 år
Zitro Skrevet 30. september 2009 #2 Skrevet 30. september 2009 Vask det bort, vært nøye med håndhygiene. Det smitter utrolig lett. (men sånn personlig erfaring så går ikke øyekatar over på mine barn før dem får dråper. Så jeg pleier å ta en liten hvit løgn når jeg ringer fastlegen og sier at nå har dem hatt det i 4-5 dager uten at det går over og da får jeg resept med engang)
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 30. september 2009 #3 Skrevet 30. september 2009 Ring legen å få resept på salve/dråper. Uten medisin tar det vel ca 2 uker før det går over, og barn kan ikke gå i barnehagen så lenge det verker fra øynene.... Det smitter VELDIG!
Hagla Skrevet 30. september 2009 #4 Skrevet 30. september 2009 Min erfaring med øyekatar er at salve/dråper hjelper fort, og barna kan gå i bhg når slik behandling er igangsatt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå