Anonym bruker Skrevet 30. september 2009 #1 Skrevet 30. september 2009 barnet er ti dager gammelt, så amming er jo relativt nytt... det er så forbaska vondt! Brystvortene er knall røde med sprekker noen steder og hovne. Noen som har erfaring??
hjjkaqhd Skrevet 30. september 2009 #2 Skrevet 30. september 2009 Farris skal hjelpe, ha på en klut og la babyen sutte på.
Lille tripsi Skrevet 30. september 2009 #3 Skrevet 30. september 2009 Mycostatin(snakk med legen) til babyen og cannesten krem til deg..Hadde baby som var veldig uroleg og fekk ny baby dagen etter første behandling, eg ga dette i 4 uker, men kan vere symptomfri etter 2 uker...smitter veldigt så vær nøye med hygiene, (skift ammeinnlegg ofte, vask hender....)
Anonym bruker Skrevet 30. september 2009 #4 Skrevet 30. september 2009 fikk dette rådet av helsesøster,ta blå farris på en q tips og pensle i munnen på babyn.det gikk bort etter 2 dager.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2009 #5 Skrevet 30. september 2009 jeg var hos legen, men barnet virker ikke plaget så han ville bare behandle meg... utrolig hva vi damer må gjennom Nå skal jeg på poli barsel, og hvis ikke de har gode råd så vet jeg ikke om jeg orker å amme. Dette klarer jeg ikke over lang tid... hi
Anonym bruker Skrevet 30. september 2009 #6 Skrevet 30. september 2009 ei veninne som har hatt masse ammeproblemer fortalte meg at det med farris bare var no tull... det hadde ho fått beskjed om på sykehuset!
Minaw Skrevet 30. september 2009 #7 Skrevet 30. september 2009 Farris er supert, det kan du smøre inn i munnen på barnet. Kan også sile litt tyttebær eller tyttebærsyltetøy og gi barnet. Dette fungerer også! Så kan du smøre inn brystvortene med canesten krem, men pass på å vask dem før du ammer.. Har vært gjennom det samme selv, og vet hvor forferdelig det er... Får du det samme flere ganger igjen etter at dere er kvitt det kan det være lurt å kaste smukken til babyen om den bruker det...
Anonym bruker Skrevet 30. september 2009 #8 Skrevet 30. september 2009 du som har hatt det før... hvor lang tid tok det før det gikk over? dette er virkelig vondt! hi
Anonym bruker Skrevet 30. september 2009 #9 Skrevet 30. september 2009 Dra til legen og få mycostatin til både deg og ungen! Jeg hadde trøske i 9 måneder siden jeg ikke ble kvitt det i begynnelsen. Hadde et ammehelvete fra hun var nyfødt til hun ble 9 måneder, da ville hun ikke ha mer pupp.
*toppris* Skrevet 30. september 2009 #10 Skrevet 30. september 2009 biola til barnet som smøres på tungen, evt yogurt naturell... puppene må behandles hos legen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå