Gå til innhold

legetime


monique82

Anbefalte innlegg

Hei. Det er første gang jeg er gravid, og derfor usikker på en del ting som jeg selvfølgelig ikke spurte om på legetimen...Håper en eller annen kan hjelpe meg, og er litt mer erfaren på området enn jeg er på dette.

 

Som sagt så var jeg hos legen og fikk tatt noen prøver og vekt. (alt ok:):) neste gang jeg skal dit er om ca 1,5 måned, vil det si at jeg ikke skal til jordmor og at legen tar seg av disse kontrollene?...

 

En annen ting er helsekort for gravide, er dette noe en alltid skal ha i veska i tilfelle det skjer noe?

 

Håper på noen svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er og førstegangs, og lurte på en haaaaug med ting selv.. :) Er ikke så veldig erfaren, men kan hvertfall svare på det du spør om..

 

Tror du skal gå til både jordmor og lege.. Annenhver gang eller noe slikt. Jeg skal hvertfall til jordmor neste gang (om 1 og en halv mnd) så bestille time hos lege..

 

 

Min lege sa at jeg skulle ha kortet med hver gang jeg skulle til lege, jordmor, ul og div.. Mamma sa at det skulle være med bare jeg skulle i butikken liksom.. :P Så her ligger det bare i veska.. :) Så da er det hvertfall med uansett hvor jeg skal..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei... du kan velge helt selv. legen glemte sikkert å si det. med mindre du har en helsetilstand som tilsier at du må ha oppfølging av legen. du kan gå bare til jordmor eller bare lege eller begge deler. bortsett fra noen prøver o.l som må foretaes hos lege. bare ring nærmeste helsestasjon og hør om hvordan fremgangsmåten er i din kommune.

mye hyggeligere hos jordmor synes jeg. for de er litt skravlete og jobber kun rundt graviditet. og legen har alltid så dårlig tid synes jeg.

 

kos deg med magen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...