Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 30. september 2009 #1 Skrevet 30. september 2009 klare ikke bestemme meg, og det er i morgen timen er. Lest mye om det og det er både negative og positive ting om det. Blir helt gal av all den tenkinga om akkurat dette... Det verste er at jeg har fått så mange "tegn" i det sisste, foreksempel programmer på tv og nyheter osv om skader etter vaksinering på barn... Skal jeg høre på "tegnene eller ser jeg det bare så mye nå fordi jeg tenker så mye på det. Blæææææææææ... Vil, vil ikke...har bare lyst til å grine. Begge delene har jo en risiko..
La Perla Skrevet 30. september 2009 #2 Skrevet 30. september 2009 Jeg tror ikke du har fått "tegn", bare lagt merke til slikt siden du tenker mye på det selv. Jeg har ihvertfall aldri vært i tvil om at barnevaksinene er et gode, og alle mine tre er vaksinert med alle vaksinene de har fått tilbud om. 12-åringen får nå tilbud om hpv-vaksinen, og jeg er litt i tvil om den, siden den er relativt ny (så langtidsvirkningene vet man ikke så mye om)men etter en del diskusjon og tenking har vi takket ja til den også. Men trippelvaksinen og de andre vaksinene babyer får er veldig utprøvd og skal være veldig trygge.
Gjest Skrevet 30. september 2009 #3 Skrevet 30. september 2009 Mini skal få første vaksinen i dag. Lurte litt jeg og men har landet på at risikoen for alvårlige sykdommer og ettersykdommer er myye større enn risikoen for evt bivirkninger... Så da blir det vaksine i dag. Huff, men gruer meg til at mini skal bli stukket da, syns det er fælt jeg.
Gjest Skrevet 30. september 2009 #4 Skrevet 30. september 2009 Er du så usikker kan du utsette vaksinen. Er det den første, er barnet ditt 3 mnd? Da er det kikhoste du bør være på vakt med, da gjelder det å ikke være i nærheten av voksne eller barn med stygg hoste. Immunforsvaret blir sterkere og sterkere for hver mnd som går, tror det er noenlunde utviklet når de er 3 år. Jeg vet hvordan du har det, med nr. 1 hadde jeg det helt gusomt, før jeg tok valget. Og det gjør ingenting at du sier ifra idag, vaksinene tåler lang oppbevaring. Mest sannsynlig blir du overtalt ti å ta den i dag, uansett lykke til
~~ElleMelle~~ Skrevet 30. september 2009 #5 Skrevet 30. september 2009 Jeg er i utgangspunktet litt avholdende til unødvendige medisiner og slikt. Men trippelvaksinen tok vi uten særlig mye diskusjon. Værre er det med mmr ved 15 mnds alder, den er mer omdiskutert. Nå ble den uansett utsatt for vår del siden småen var syk på det tidspunktet. Men trippelvaksinen er vi glad for nå. Pjokken på 15 mnd har fått kikhoste (til tross for vaksinering), men vi kan da trøste oss med at den er i en myyyyyyyye mildere variant enn om han ikke hadde vært vaksinert. Og kikhoste er det faktisk endel av i Norge.
Gjest Skrevet 30. september 2009 #6 Skrevet 30. september 2009 Er helt klart for vaksiner. Det er mye større risk å ikke ta de (både for ditt barn og for andre...)
h2lita Skrevet 30. september 2009 #7 Skrevet 30. september 2009 Du skal sette deg ned og tenke nøye over hva som skjer om alle slutter å vaksinere barna sine. Så skal du tenke over om du synes det føles riktig at andre skal ta vaksinen, mens ditt barn surfer på barna som tar vaksinen. Deretter skal du vurdere om det er verd risikoen at ditt barn får de sykdommene det gjelder, samt at ditt barn dermed kan være skyld i at andre barn smittes. Greit å være fornuftig til det som blir "pålagt" barna - men i dette tilfellet gir svaret seg selv -mener jeg!
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 30. september 2009 Forfatter #8 Skrevet 30. september 2009 hmm ja, dere sier noe der.. får nok gå for trippel i morgen ja. takk for alle svar får bare håpe at det går bra, og at det som blir snakket om trippelvaksinen bare er litt mere blusset opp i media enn hva det egentlig trenger å være..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå