Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre nå ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er samboer med en veldig snill mann . Vi har vært sammen i 3 år , og før dette var livet mitt ett eneste rot. Har lite kontakt m foreldrene mine pga ting jeg gjorde (tyveri - ikke kunne holde på en jobb , løgner osv )

Men nå er livet mitt egentlig bra . Jeg er ca 1 år unna gjeldfri - Dvs - innkassogreier jeg betaler på...

Samboeren min er utrolig snill , hjelper meg masse med penger osv , og ser ikke ned på meg , pga fortiden min . Han elsker meg virkelig . Tok tid for å åpne seg å være ærlig men det gjorde jeg . Han stoler fullt på meg og sier han alltid har gjort det. I tillegg har vi nå vært prøvere en stund , men d har ikke skjedd noe ennå da.

I vår fkk jeg kontakt med en som bor 3 timer unna . Han er sympatisk og fantastisk og vi har møtt hverandre ett par ganger . Har ikke vært utro i å for seg men nå er følelsene til han sterke og jeg vurderer og flytte :o

Samboeren min nå har jeg mindre følelser for dessverre , men vet at jeg må ta ett valg og det fort... :/

Vet jeg er råtten ... :( Gråter mye... :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde være ærlig med deg selv og mannen du nå er sammen med, før du går inn i en ny sirkel med løgn, gjeld og bedrag.

Selv om du ikke fysisk har vært utro, har du vært flelsesmessig utro. Jeg hadde ikke hatt noe tillitt til mannen min om jeg fant ut at han hadde truffet ei dame nå og da, selv om de fysisk ikke hadde gjort noe. For meg er det et stort overtramp.

Vet ikke hvordan eller hvorfor du har fått kontakt med denne nye mannen som bor så langt unna, når du hadde det fint hjemme. Spør deg selv noen spm.

Hva vil jeg med livet mitt?

Vil jeg dele livet med en annen og holder det med kun han ene for meg?

Kan jeg klare å gå ut av sirkelen med løgner?

Er det riktig å prøve å få barn, når en er ustabil følelsemessig (jmf. forholdet til mannen din)?

+++++

Skal ikke dømme, men ville nok trådd varsomt ja.

Skrevet

Takk for ett fint svar.

Jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre :(

Jeg er usikker på om gresset er grønnere på andre siden..

Jeg er usikker på om det er riktig å bli /riktig å reise herfra..

Må på en måte starte på nytt , men vil jo ikke fortsette som jeg var før , hvis du skjønner ?

Gjelda er slettet snart , og jeg har holdt på samme jobb i 4 år nå. Må selvsagt bytte jobb om jeg velger å flytte...

Føler meg deppa å usikker på hele greia .

Har ingen å prate med - utenom samboer...

Skrevet

Måten du beskriver mannen du nå er sammen med, så tviler jeg på at gresset er grønnere på den andre siden, det er bare ferskere.

Men det er heller ikke rett å bli i et forhold om ikke følelsene er der og en kun blir fordi det er økonomisk trygt og godt.

Hva er det som mangler i forholdet til din mann, siden du søkte til en annen? Eller var det bare kjedsomhet? I tilfelle det siste, så vil det garantert komme igjen i et evt nytt forhold. En har dager eller perioder der ikke alt er rosenrødt, det er vonde dager, tunge dager, kjedelige dager og dager en rett og slett er drit lei, men å tro at alt vil bli bedre ved et bytte er nok ikke alltid rett. Derfor er det veldig viktig å kjenne seg selv først.

Ikke gjør noe overilt, men sett deg ned og skriv det gjerne ned i en bok. Legg den bort og ta den frem etter noen dager, skriv på nytt. Etter en stund kan du lese hva du har skrevet om tanker og følelser, hvordan hverdagen oppleves og hva du tenker om deg selv og ditt forhold og et evt nytt liv.

Som jeg sa tidligere, vær uansett ærlig overfor deg selv og prøv å unngå en ny negativ sirkel.

Skrevet

Gresset er IKKE grønnere å andre siden.

Tenk deg litt om, tenk om han nye flammen vil ha deg bare for 1-2 mnd for da var du spennende..

Så har du revet deg opp fra det du har i dag.En som elsker deg og virkelig bryr seg om deg og din fortid.Ikke alle takler det.

Alt nytt er spennende, jeg har vært på det samme eller ER på samme. Gikk fra min for det var en annen en som virka mere ok 6 mnd etter sitter jeg her da med han jeg valgte..Så var han ikke spennende. kun kjedelig og treig. Noe jeg ikke fikk inntrykk av

Skrevet

Må takke igjen for greie svar - å ikke sånn forferdelig sure svar...

Jeg føler at jeg ikke er god nok for samboer , ikke kan gi han den oppmerksomheten han fortjener på en måte.

Han andre jeg snakket om , tar kontakt hele tiden , vil jeg skal komme igår . Han skriver han ønsker ett ordentlig forhold og er klar for det selv . På en måte så tror jeg han er seriøs og ærlig , samtidig som jeg ser problemene som kommer hvis jeg flytter til han . Mister mange venner , må ordne ny jobb , må starte helt på nytt... Og jeg tror ikke jeg greier dette nå . Men hva skal jeg si til han nr 2 nå da ? Han skriver gange mange meldinger på en dag , ringer og sender bilder osv .

Samboeren min er utrolig snill og forståelsesfull , og fortjener på en måte ei som er bedre enn meg- hvis dere skjønner ?

Vil at alt ska være som det var . Uten forstyrrelser fra denne andre mannen ...

Føler meg utrolig teit og barnslig som har rotet meg opp i dette... :(

Men samtidig kan jeg se positive ting med å bli her eller å dra - men kan ikke se resultatet i det lange løp . Det vet jo ingen , om hva som skjer . Men håper jeg klarer å bli lykkelig igjen , på den ene eller andre måten...

HI

Skrevet

Du kan slutte å treffe denne andre mannen og slutte å gi næring til denne gryende forelskelsen. Du må være voksen og ansvarlig og innse at et forhold for livet ikke bare er solskinn og lidenskap. Det er mye fornuft, gjensidig tillitt, og en god og trygg havn for barna. Dere er en familie nå, og ikke bare deg.

Gresset er ikke grønnere på andre sida og det er rett og slett tvilsomt at det er verdt det. Du kommer inn i en mine dine og våre barn situasjon, med alle de økonomiske konsekvensene det bærer med seg. Det er ikke enkelt. Nei, bli der du er, det er klart det beste for alle aprter.

Skrevet

Han andre det er snakk om tok kontakt med meg igjennom nettby - som jeg var medlem av tidligere .

Jeg har ikke nettby nå lengre .

Skrevet

adhd...? :)

sånn "rotete" var mitt liv også før. jeg gjorde mye dumt å såret mange..:(

(diagnostisert nå å ta ritalin. må si det forandret livet mitt!)

Skrevet

Jeg syns nesten du skal kutte ut denne andre mannen, i og med at du sier selv at du vil at alt skal være som det var før, uten forstyrrelser fra han andre..

Du er i et forhold, si det til ham. Si du vil satse på samboeren din. Gresset er ikke grønnere på den andre siden. Du vet hva du har i samboeren din, du vet ikke hva du kan få av han andre..

Jeg syns samboeren din høres ut som en kjempefin og grei mann, og jeg ville ikke risikert å miste det pga en annen..

Det at du sier at samboeren din fortjener noe bedre enn deg er bare tull. Du er et godt menneske, du har klart å få et nytt liv, og har forandret deg masse i forhold til det i fortiden din. Det virker iallefall sånn! Ikke tenk så stygt om deg selv at du unner samboeren din en annen.. Han elsker deg, og vil ikke ha noen andre enn deg.. :)

Skrevet

Jeg tror ikke jeg har det ? :P

Men har vært mye syk siste tiden , forstoppelser , migrene , oppkast og veldig slapp :/

Kan også si at samboer vet om han andre og har sagt at han håper jeg blir her uansett , for han vil alltid ha meg her , samme hva .

Føler han er redd for å være alene , han står å prater med meg når jeg dusjer og er på do , og vil ikke være andre plasser enn hjemme når jeg er hjemme...

Skrevet

Anonym 10,33 -

For ett svar ;-)

Sitter med tårer i øynene nå...

Fikk meg til å se ting litt annerledes nå ja ...

Skrevet

Tviler på det da det ikke er mer enn 3-4 uker siden siste mens

Skrevet

Hverdagen kommer til alle forhold, og gresset er sjeldent grønnere på andre siden..

Tror det er umulig å gå gjennom livet uten av og til møte mennesker som sjarmerer oss og som vi blir litt småforelsket i, selv om vi er trygt gift/samboer fra før. Du må ikke gi denne gryende forelskelsen næring, du må kutte han ut!

Om du er usikker på følelsene dine for samboeren, om du vil dele resten av livet med han kan du godt flytte ut. Men ikke flytt rett til en ny mann, da får du klare deg alene en stund. Finn igjen deg selv og stå på egne ben, få tilbake selvtilliten, først DA er det plass til en ny mann i livet ditt. Du trenger ikke bekreftelse fra en mann, du trenger å akseptere og godta deg selv, du er mer enn bra nok! Det går ikke ann å elske noen andre før en elsker seg selv vet du.

Skrevet

Kjære vene, hør på deg selv, les dine egne svar...du kan ikke få det bedre enn du har det nå.

Mannen din vet det er en annen der ute et sted som vil ha deg og allikevel så står han ved din side. Ta vare på det flotte denne mannen kan gi deg. Slutt å svar på nld og tlf fra han andre.

Du har jobbet mye med deg selv og tatt en noenlunde oppgjør med fortiden din, for hva da? For å legge det på hylla og starte helt på nytt, med noe du ikke er sikker på går bra?

Nei, se deg selv i speilet og si høyt: Jeg er ikke perfekt, men et godt menneske som fortjener et godt liv. Mannen min fortjener et godt hjem og vi kan bygge et flott liv sammen med. Jeg er snill og vil fortsette å glede meg selv og mannen min, nå er det nok med han andre. Jeg setter et punktum og starter på "nytt" med mannen jeg har her. Dette skal vi klare samme.

Lykke til og stå på for dere og fremtiden sammen ;o)

Skrevet

Takk for svar alle sammen .

Dere er langt ifra så ille som noen skal ha det til .

Takk igjen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...