Gå til innhold

Noen som vet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynn på voksenopplæring, tar noen av allmennefagene for å få studiekompetansen. Tar det over to år. Så i år tar jeg engelsk, naturfag, historie og samfunnsfag. Matte og norsk til neste år. De fagene jeg tar i år, utgjør 60%. Har nå søkt om utdanningsstønad. Hva utgjør den? Har snakket med NAV, men verken nav lokalt eller nav forvaltning visste noen ting!! Tenkte også om jeg kan søke i lånekassen? Hva utgjør det om jeg da evt får noe der? Er så dårlig at ingen i nav vet noe. Kanskje noen her vet hvordan det er? Er foresten (ung) alenemor. Å bare for å skryte av meg selv her, vi har allerede hadd et par prøver, en prøve i samfunnsfag der jeg fikk 5minus, og en innlevering i engelsk der jeg også fikk 5minus;) Jeg er så stolt. Læreren i samfunnsfag sa til meg at jeg er en 6er kanditat i faget;) var bare et spm jeg hadde hjerneteppe på, på prøven. Irriterende;) For egentlig visste jeg svaret. Følte bare for å skryte av meg selv;) Takk for svar, om noen vet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Link fra nav sine sider:

http://www.nav.no/page?id=335

Det står ikke hvor mye du får,men stønaden skal dekke utgifter til skolepenger, skolemateriell og reiser mv. utgifter. Du kan også få stønad til dekning av ekstra boutgifter og flytteutgifter i forbindelse med utdanningen.

Det er et engangsbeløp du får, du kan også få dekket busskort, men vet ikke hvordan det er når du studerer 60 %, du får søke også se=)

Og du er jammen med flink på skolen =)Stå på=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...