Gå til innhold

Jeg har fått bronkitt, noen som har peiling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hosta i en og en halv uke, Idag ble jeg "akutt" kjempedårlig (i løpet av 3 timer). Kjempeslapp, verking OVERalt, berøringssmerte i hele kroppen, har bihulebetennelse, hodepine, smerter i brystet og hoste, kvalme og hoster til jeg kaster opp (innimellom).

Har fått noe Solvi Pect 250ml, utenom det skal jeg bruke smertestillende..

Noen som har peiling? Noe som får meg FORt frisk, har to små, minsta på snart 1 år og eldste på 3 år. Minsta har 50% bhg plass og 50% dagmamma. Jeg var sjukemeldt fra jobb for 3 uker siden (i en uke) pga forkjølelse... Har ikke tid til å være hjemme mye nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sorry, dette kom to ganger...

Skrevet

Det er nok ikkje mykje anna enn tid som hjelper.

Sist eg hadde feber og forkjølelse som gjekk over i bronkitt blei eg bedre i kroppen etter 3-4 dagar, men hosten varte i 2-3 veker. Støl og verk i mage og rygg pga hosting, lite søvn og av same grunn.

Cosylan hostesaft hjelper på hosten, men den smakar seriøst ille.

Skrevet

Viss du fortsetter å ha like vondt bør du ta turen til lege (igjen?) og få målt crp og bli lytta på, for å vere sikker på at det ikkje går ned i lungene og gir deg lungebetennelse.

Skrevet

Var hos legevakt ikveld, min fastlege mistenkte svineinfluensa på telefon (det skremte meg litt da smertene i brystet bare økte utover kvelden). Legevakta målte crp og det er virus, ikke bakterie.. Ble lytta på idag..

Skrevet

Den viktigaste(?) forskjellen mellom vanleg influensa og svineinfluensa er jo at den vanlege gir problem i øvre luftvegar, mens svineriet går lenger ned og forstyrrer lungene (og dermed er farlegare for f.eks. lungesjuke og premature enn vanleg influensa er). Så det kan jo godt tenkast at det er det.

Kan godt tenke meg at det kan gje smerter i brystet, det kan ein jo få av "berre" bronkitt og. Men ved svineinfluensa burde du vel hatt (høg) feber og? Kanskje du har det, hugsar ikkje alt eg har lest :o)

Du bør sjølvsagt ta kontakt med lege igjen dersom du ikkje blir bedre i løpet av eit par dagar (eller tidlegare dersom du blir verre). Eg vil igjen anbefale deg å få resept på Cosylan om hosten er plagsom. Og ellers må du vel finne deg i å ta tida til hjelp. God bedring, eg føler verkeleg med deg, bronkitt er noko dritt (der kom det jaggu eit rim og, sånn heilt på tampen).

Skrevet

Har hatt bronkitt mange ganger før, og har også hatt bihulebetennelse. Jeg har fått antibiotika hver eneste gang, og da har jeg følt meg bedre etter 2-3 dager. Dette var mens jeg røkte da, har heldigvis ikke vært plaget med bronkitt etter at jeg slutta. Men hadde gjerne flere runder med bronkitt etterhverandre hvert år. Ikke noe gøy nei.

Skrevet

Jeg har virus bronkitt så da er det ingen vits med antibiotika sies det...

Har heller ikke hatt feber til de som lurer på det.. Bare utrolig dårlig form :(

Takk for svar :)

Skrevet

Jeg har hostet i 3 uker var hos legen for 2 uker siden, og da fikk jeg bare hostesaft den Cosylan eller hva den nå heter :( var hos legen nå på tirsdag og da hadde jeg vist fått bronkitt :( fikk en hestekur på 3 dager tok den siste pilla i dag, men føler meg ikke noe bedre og jeg hoster fortsatt...får se hvordan jeg er i morgen hvis jeg ikke er bedre så ringer jeg legen...får time på dagen heldigvis :)!

har heller ikke hatt feber, men blir sliten av å gjøre div ting :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...