Linda_T *nov-09* *des-10* Skrevet 29. september 2009 #1 Skrevet 29. september 2009 Dette er smerter jeg aldri har vært borti. Hva kan det være?? Det føles som all tyngde i magen har lagt seg helt nederst å presser på. Det er virkelig ubehagelig!! I tillegg er ungen utrolig urolig, sparker ganske godt fra seg. Jeg begynner å bli bekymret, har jeg grunn til det?? Eller kan det være "maserier" som jeg ser noen snakker om? Jeg er jo bare 34 uker, så forventer ikke noen fødsel akkurat nå Det hjelper litt hvis jeg står, og siden dette begynte for ca halvannen time siden har det vært noe i likhet av kynnere 3 ganger.. ca hver halvtime. Noen som forstår?
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 29. september 2009 #2 Skrevet 29. september 2009 Høres litt ut som nedpress, altså at fosteret prøve å presse seg ned i bekkenet. Noe som er helt normalt. Men hvis det mer som sammentrekning, kan det jo være kynnere. Det er også normalt, selv om du bare er i uke 34
Linda_T *nov-09* *des-10* Skrevet 29. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 29. september 2009 Ok, takk Ungen har hodet liggende nedover (hatt det i noen uker nå), men ikke festet seg enda (siste sjekk i dag). Så da er det kanskje noe i sammenheng med nedpress?
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 29. september 2009 #4 Skrevet 29. september 2009 Ja, det vil jeg tro. Min baby la seg i hodeleie omtrent rundt uke 34 tror jeg. Det var da jeg begynte å kjenne litt press ned mot bekkenet. Av og til ganske vondt. Innimellom kommer kommer det litt brått på, og jeg må rope AU! Noen har har mer vondt enn andre får jeg inntrykk av. Er nå 38+6 Jeg vet jo ikke om det er det du opplever, men det høres ut som det ihvertfall
Julelita Skrevet 29. september 2009 #5 Skrevet 29. september 2009 Jeg er også uvitende førstegangsfødende, og har lurt litt på det samme. Er 34 uker i dag, og har kjent noe som minner om det du beskriver i det siste. Hadde det nesten hele natta i natt, kom og gikk uten noe systematikk. Vondt når det sto på. Min baby har også snudd seg (for ca en måned siden), men ikke festet seg. Jeg er kjempeusikker på hvordan skille mellom det folk beskriver som nedpress og som maserier. For meg syntes jeg at ordet nedpress virker veldig beskrivende ift hvordan det føltes. Samtidig strammer magen seg når det står på. Er det mulig å ha begge samtidig? Jeg er litt forvirret over dette.
misscelia Skrevet 30. september 2009 #6 Skrevet 30. september 2009 det er klart vi merker når noen står på hue i bekkenet vårt.. det som gjør at jeg får vondt og tenkte på ned press er når snuppa prøver å vri på hodet sitt nedi der, det presser på nerver , blære og stort sett alt og er ikke akkurat deilig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå