Gå til innhold

sengeveting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 7år som tisser seg ut nesten hver natt. har prøvd d meste men ikke noe hjelper. noen som har noe tips???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her har vi tatt barna på do når vi legger oss eller rundt 11-12 tiden,da tisser de alltid og holder seg tørr resten av natta,ellers kan du kontakte helsestasjonen,de har en tisse-matte som kan leiges,den gir beskjed til barnet og da må barnet gå på do...nåkke greier der,men hør med de.er mange som har det problemet,men ikke kjekt når enn har begynt på skole,finns og noe piller å få.men det vet helsestasjonen og mer om...er blæren som ikke er helt moden enda,barnet sover tungt og klarer ikke å holde,seg lukkemuskelen...men der finns hjelp...men på helsestasjonen har de mye nyttig...om du ikke har prøvd ut det da,ellers enkelt og greit som vi har gjort,tatt de på do sånn halvveis på natta/kvelden,og neste dag vet det ikke att det har skjedd en gang,sitter å halv sover mens de er på do...men det går ikke lang tid før man har klart å trene blæra opp....vet mange er i mot dette men det har i allefall funka for oss....

Skrevet

Jeg ville tatt kontakt med barnet sin fastlege, eller helsesøster - dem kan hjelpe deg. Vår gutt er ikke så gammel enda, han er "bare" 4,5 år. Vært tørr på dagtid i snart 2 år. Men på natta er bleia super våt, og noen ganger dyna og madrassen i tillegg. Vi får bare beskjed om at han er for liten enda, til å få hjelpe - må vente til han er i skolealderen. Men vi ha nå prøvd masse, som ikke drikke etter 18. Ha vekket han og tatt han på do, når vi legge oss. Osv - men det hjelpe ikke. Vi ha latt han sove uten bleie, for å se om han våkner da. Den gang ei. Så nå venter vi bare, tar tiden til hjelp..

Men til deg HI - kontakt lege eller helsesøster, når jenta di er såpass stor så er det masse hjelp dere kan få.

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei, ser du skriver at madrass er super våt.

Det finnes jo fine hjelpe midler som gjør hverdagen enklere samt at det blir dekket gratis på blå resept.

Ta kontakt med Apotek, ang. Kylie sengekladd og truser.

Ellers ville jeg fått en henvisning av legen til en uro terapeut for riktig oppfølging.

Skrevet

vi har dette problemet i familien.. her hjalp det med minirin tabletter

Skrevet

Hadde dette problemet med sønnen til samboeren min, jeg tok han med til fastlegen å der fikk vi noen tabletter som han skulle ta hver kveld. Ble bare bedre å bedre etter hvert, og etter ca et halvt år tisset han ikke på seg lengere, å har ikke gjort d siden. Hør med legen din så får du sikkert noe som kan hjelpe. Han var 5 år da han begynte med tablettene, husker dessverre ikke hva de heter.

Skrevet

Jenta mi sluttet med dagbleie da hun akkurat var fylt 2 år, men nattbleia hang igjen til hun var nesten 5 år. Vi prøvde alt føler jeg. Belønning i ulike former, vekke regelmessig gjennom natta, ikke drikke etter kl 17,alarm i trusa, tabletter fra lege. Ingenting fungerte. Ble trøtt av at vi vekket henne, våknet av alarmen men for sent. Så dro vi til naturmedisiner. Hun fikk akupunkturbehandling på øret, samt homeopatmedisiner og etter 2 uker var hun tørr :-) Naturmedisineren sa at hun trengte 3 behandlinger og dagen etter 3.behandling var hun tørr :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...