Gå til innhold

Gjorde noe dumt - litt bekymret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt hormonspiral i 2,5 år men har veldig lyst til å bli gravid. Har prøvd å få fastlegen min til å ta den ut, men det er ekstremt vanskelig å få en time til dette. Fik henvisning til gynekolog, men fikk ikke time før til januar!!

Anyways, to make a long story short...

Jeg ble veldig veldig lei av å vente, jeg blir ikke noe yngere og er veldig utålmodig for å bli gravid. Jeg har spøkt litt med mannen min av og til om at jeg ville at han skulle prøve å fjerne spiralen, og til slutt (igår) så ba jeg ham å gjør en forsøk. Hormonspiralen kom ut uten noe problemer eller smerter, men nå begynner jeg allikevel å tenke på betennelse eller komplikasjoner.

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, særlig med spørsmålet om vi kan begynne å prøve å bli gravid eller om jeg bør vente noen dager/uker for å være sikker på at samleie ikke forårsaker noen problemer/ betennelse.

Er det noen som har noe erfaring med dette eller ideer? Har ikke vondt i det hele tatt - enda.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt før jeg legger meg.

Har sååå lyst til å komme i gang med dette, men vil ikke bli syk eller ødelegger sjansene mine

Skrevet

Ring legen og spør.

Skal ikke være noe problem å starte prøvinga. Spiralen trekkes som vanlig bare rett ut hos legen så det er ingen stor operasjon.

Skrevet

Takk for svaret. Vet at det skal være en enkel sak, men har lest mye på internett angående forskjellige komplikasjoner som kan oppstå..og jeg som er bestandig pessimistisk..blir engstelig for det meste.

Vet ikke hva sjansen er for å få betennelse når alt virker som ting gikk som de skulle.

Skrevet

Min lege sa at jeg gjerne kunne ta ut spiralen selv. Men jeg fikk det ikke til fordi trådene var vanskelige å få tak i.

Så kos dere og prøv i vei tenker jeg:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...