Gå til innhold

Ang bytting av varer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får jeg byttet et bilsete som jeg kjøpte på fredag.har reve av lappen som satt på setet, men har kvittering.

Litt blank :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ikke rett på å få byttet det om det ikke er noe galt med det, så her er det nok opp til butikken.

Skrevet

Man har alltid en angrefrist på produkter man kjøper.

Men hvor lang tid man har er opp til hver enkel butikk.

Noen har 3 dager, noen har 7 dager og noen har 30 dager.

Det pleier veldig ofte å stå på kvitteringen helt nede hvor lang angrerett man har.

Det er bare veldig spesielle unntak som gjør at man ikke har angrerett, f,eks ved kjøp av mobiltlf, fordi at man da tegner det opp mot abonnemang og sånne ting.

En trenger ikke har noe spesiell grunn til å ville bytte noe, det har ikke butikken noe med..

Eneste er at du har fjernet lappen, men eg vil ikkje tro de kan nekte deg å bytte det pga det.

Og så er det noe med at det er opp til hver enkel butikk om man får pengene tilbake eller om man får tilgodeseddel.

Ring å hør med dem :-)

Skrevet

TUSEN TUSEN TAKK :)

Jeg skal ringe de jeg!

8 dagers bytterett står det her gitt! :)

Skrevet

Det at man alltid har bytterett på varer man har kjøpt er feil selvom veldig mange tror det er sånn. Hvis man kjøper noe feks på internett, messer el utenom vanlig utsalgssted, så har man en angrefrist på kjøpet, men ikke på varer kjøpt i butikk. Det at nesten alle butikker lar oss bytte varer likevel, er bare fordi de er snille og ikke noe vi har krav på.

Skrevet

Bytterett på varer kjøpt i butikk er kun en service de fleste butikker gir til kunder og ikke noe man har krav på. Handler du derimot på nettet har du angrerett.

Men de fleste butikker er jo greie og gir ofte penger evt bytte/tilgodelapp tilbake.

Skrevet

Man har i utgangspunktet ikke angrefrist ved kjøp over disk. Kun ved reklamasjon, aldri ved bytting av feilfrie varer. Det at noen praktiserer det er en ekstraservice, ikke en rettighet.

Skrevet

Barnas Hus bytter ikke bilseter, det fikk vi erfare da de solgte oss en annen type sete enn det vi skulle ha!

Fikk uten isofix når vi skulle ha med, og der sto vi med skjegget fullt av postkasser selv om det var deres feil...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...